tirsdag den 23. august 2016

Middag med Rotary

Torsdag i sidste uge var en meget speciel dag for min Rotary klub. Her i Toowoomba har de ligesom vi har i Skive en tekniskskole. Skolen her i byen er dog anderledes, fordi en har sin egen restaurant kaldet Futures.

Futures er en uddannelses restaurant som er åben for offentligt på udvalgte tidspunkter. Det er en restaurant, hvor de studerende lærer at lave mad i høj kvalitet og servere for folk. Det giver de studerende en mulighed for at opleve virkeligheden, men stadig i et miljø, hvor det er okay at fejle. Man kan både deltage i TAFE, når man er færdig med skolen, men man kan også tage kurser, mens man er i skolen. Nogle fra min årgang på St. Ursula´s tager kurser på TAFE.

Grunden til at min Rotary klub var til middag på Futures er fordi et af medlemmerne er pensioneret og bruger sin tid til at hjælpe til på restanten. Min Rotary klub havde derfor lavet en aftale med TAFE om at holde et arrangement der, så de studerende kunne øve sig. Alle skulle betale et beløb for at komme ind, og nogle af de penge gik til TAFE, resten gik til velgørenhed. Med i prisen var indgangsbilletten, maden og 2 drikkevarer efter eget valg. Hvis man ønskede mere at drikke skulle man betale.
Arrangementet begyndte klokken 5.30, hvor vi fik vores første drikkevare. Middagen blev serveret klokken 6.00. Vi fik 4 måltider. Den første tallerken var en lille appetitvækker, der bestod af en lille men stærk salat og et stykke røget kød.
Til forret fik vi alle forskellige retter, og hvis man fik noget man ikke kunne lide kunne man bytte med sidemakkeren. Der blev serveret hjerne, gris, kænguru og suppe. Jeg var så heldig at få gris, men jeg fik lov til at smage min værtsmors kænguru, hvilket smager overraskende godt. Til hovedret var det det samme system som forretten. Jeg fik igen gris, men jeg byttede med min værtsmor så jeg fik en bøf. Sammen med bøffen var der noget der skulle forstille kartofler (de var små, melede og våde…. ikke mine yndlingskartofler) og nogle grøntsager.
Ugens tema var kød, så i løbet af aftenen fik vi en del kød.
Desserten var heldigvis ikke kød. De havde anrettet en buffet med alle mulige lækre kager, is, og frugt. Det var vildt lækkert!!! Men vi var alle godt mætte især mig så det blev ikke til nogen ret stor dessert….

Dem vi sad til bords med var medlemmer af min Rotary klub og nogle af dem havde deres partner med. Jeg var afsted sammen med både min værtsfar og værtsmor. Vi sad til bords med et par, som ikke bor ret langt fra vores hus. De fortalte, at de havde vilde kænguruer i deres kvarter, så jeg aftalte med min værtsfar, at vi skulle køre forbi deres hus, når vi kørte hjem for at kigge efter kænguruer. Men selvfølgelig var der ingen kænguruer den aften, så vi måtte kører skuffede hjem.
Da vi kom hjem sad jeg og så tv med min værtsmor. Og jeg var tilfældigvis kommet til at fortælle hende at min yndlingsfilm er Grease så gæt hvad vi så…. GREASE LIVE (en amerikansk udsendelse fra i år med kendte sangere og skuespillere). Det var en rigtig god aften!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar