tirsdag den 1. november 2016

Min anden værtsfamilie

Det er utroligt at tænke på at i dag den 1. november er mit 100-dags jubilæum. Af denne grund har jeg valgt at uploade et blog oplæg for at fejre det. HURRRRAAAAA!                                                                                                             
Fredag den 28. oktober var en mærkelig dag. Det var dagen, hvor jeg skulle skifte familie for allerførste gang. Jeg havde igennem de 3 måneder hos Steve og Trish Wilson fået et tæt forhold med dem, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg havde svært ved at sige farvel. I mit hoved blev jeg ved med at udskyde det og undgik at snakke og tænke over det.  Jeg begyndte godt nok at pakke alle mine ting torsdag eftermiddag, og det var der det gik op for mig at jeg faktisk skulle flytte. Jeg havde i de sidste uger inden jeg flyttede en joke med Steve hvor vi holdte styr på hvor mange dage der var til jeg flyttede. Så jeg var udemærket godt klar over at dagen ville komme, men den kom hurtigere end jeg regnede med. Meningen med udveksling er at man skal overskride grænser og at skifte værtsfamilie er helt klart højt oppe på den liste. Det kan tage flere uger at føle sig tilpas ved nogle familier og ved andre tager det kun dage. 

Da jeg pakkede mine ting torsdag gik det op for mig, hvor meget lort (undskyld sproget) jeg faktisk har. Jeg fyldte min kuffert helt op og en masse poser og tasker. Ja selv en vasketøjskurv. Til mit forsvar fyldte mine skoleuniformer og skolebøger en del. Og det var ikke fordi jeg brugte meget tid på at pakke mine ting. Jeg smed dem faktisk bare ned i kufferten. Da jeg skulle putte alle tingene i Trishs bil fyldte jeg hele bagagerummet og bagsædet.

Trish hentede mig fra skole tidligt fredag eftermiddag, så jeg kunne komme hjem og gøre mig mentalt klar (det sagde hun ikke, men det var det jeg tænkte). Vi kørte omkring det lokale bageri for at købe noget lækkert. Kage og varm kakao til eftermiddagskaffe YEAH!


Trish havde drukket kaffe med Wendy – min 2. Værtsmor fredag formiddag for at svare på alle de spørgsmål Wendy havde. De aftalte at vi skulle komme der over klokken 5.30.

Min nye adresse er:
20 Poppy Ct.
Middle Ridge
Toowoomba

Og jeg modtager gerne breve (især hvis de indeholder slik)!
  
Min anden familie består af Steve (ja igen VIRKELIG) og Wendy Roberts. Steve arbejder med landbrug (ja igen!) i modsætningen til Steve (min første værtsfar) som arbejde i ”marken”, arbejder Steve (min anden værtsfar) i en bank, hvor han har kunder fra landbruget. Hvis I blev forvirrede af at læse det så ved I hvordan jeg har det….
Steve er lidt af en nørd - han støtter i hvertfald Danmark. Jeg læste på nettet at LEGO producer så mange LEGO-klodser, at det svarer til, at hvert menneske i hele verden har 60 LEGO klodser. Steve har nok hvad der svarer til Afrikas forbrug af dem. Da børnene flyttede ud lavede han et af værelserne om til et LEGO-værelse. Alle vægge i værelset er dækket til med reoler og hylder, hvor der står LEGO figurer. Ud over LEGO er han også en meget stor film fan. Han elsker især science-fiction film som Star Wars og alle superhelte filmene.
Wendy arbejder ikke. Jeg ved ikke hvad hun lavede før hun stoppede med at arbejde, eller hvor længe hun ikke har arbejdet, det eneste jeg ved er faktisk bare, at hun ikke arbejder hehe. I stedet for at arbejde bruger hun meget tid på at spille tennis. Hver tirsdag aften, torsdag morgen og søndag eftermiddag spiller hun tennis i et par timer. Wendy voksede op i Brisbane, men hun har kinesiske rødder, hvilket ville være en god grund til at tage til Kina, men underligt nok har hun aldrig været der. De har dog planlagt en tur, derover fordi Steve virkelig gerne ville.
De har en kat, som bed mig efter jeg havde været der i 4 timer. Jeg sad lige så stille i sofaen og så tv, da katten kom og gned sig op af mit ben og pludselig satte hun tænderne i min fod.  Vi er ikke ret gode venner, men det bliver forhåbenligt bedre over de næste 3 måneder.

Ud over katten har de tre døtre. Den ældste Sam bor sammen med sin mand i Townsville. De får snart deres førstes barn. Leah er den mellemste datter, og hun bor i Brisbane. Jeg ved ikke helt hvad hun laver, men jeg tror hun går på universitet. Paige er den yngste datter. Hun er 19 og bor også i Brisbane, hvor hun går på College. Hun har en kæreste i Toowoomba, som hun bor hos, når hun er i Toowoomba, hvilket hun var sidste weekend. Hun kom på besøg i en time for at ordne nogle ting, og så tog hun bussen tilbage til Brisbane.
Som jeg kan fornemme på Steve og Wendy, så ser de ikke deres piger ret ofte.

Det er lidt af en omvæltning at komme fra Wilson til Roberts familien. Jeg har godt nok kun været her i et par dage, men der er stor forskel. Der er ikke så meget "hvordan var din dag" her, men mere at Steve sidder i stuen og ser tv, mens jeg sidder i køkkenet sammen med Wendy. Men sådan er det at være udvekslingsstudent. Man prøver en del forskelligt, og hvis man ikke har det helt super med hvordan det foregår skal man bare få det bedste ud af sitatutionen og se positivt på tingene, selvom det tiltider kan være svært!

1 kommentar:

  1. Hej Malene
    Som sædvanligt godt skrevet.
    Det er rart at se at du er ved at komme i den nye familie.
    Bortset fra den skide kat!
    Følger du stadigvæk fodbold.
    Ser frem til snart at høre fra dig (Skype)
    KH.
    Far

    SvarSlet