mandag den 1. august 2016

Velkommen til Australien

Så kom jeg endelig til Australien – men efter en laaaang og udmattende flyvetur.

Hele eventyret begyndte allerede lørdag den 23. hvor vi tog til København. Nervøsiteten ramte allerede, da jeg vågnede om morgenen og blev faktisk bare værre i løbet af dagen. Vi var i København omkring middag og blev tjekket ind på hotellet, så vi kunne komme ud i byen og nyde det længeventede danske sommervejr. På vej ind på strøget fik jeg mit livs overraskelse for på hjørnet af vores hotel stod min onkel, tante, fætter og kusine. JEG VAR MEGET GLAD…. Og jeg fældede måske en tårer eller to!
Men så var til altså også tid til at komme ind på strøget. Vi fik frokost på tovet og bagefter ”kaffe” på Baresso. Og så var det tid til at tage i Tivoli hvor vi skulle prøve alle rutsjebanerne – selv fritfald, hvilket jeg aldrig gør frivilligt igen.
Efter en lang dag var det tid til at komme i seng så jeg var klar til min stoooore dag J

Efter en dårlig nattesøvn skulle vi tidligt afsted til lufthavnen. Dog skulle fødselsdagsgaven til min far først overleves – han var dog ikke den eneste der fik en ”fantastisk” gave – også skraldespanden i parkeringskælderen fik en overraskelse….  


I lufthavnen skulle vi mødes med resten af udvekslingsstudenterne, der skulle til Australien og New Zealand, samt vores to rejseguider Thomas og Christian. Vi var i alt 22 der skulle til Australien og 4 til New Zealand.
De tre timer skulle bruges på at checke-ind, sige farvel til familie og tage et gruppebillede. 

Check-ind gik snildt igennem (og heldigvis havde jeg ikke overvægt). Så var det tid til afsked eller med andre ord den store græde fest og for at være ærlig var det den værste oplevelse jeg nogensinde har oplevet, men det var nødvendigt for at komme afsted. Det var en al for hurtig afsked, men afgangen skulle gå hurtigt og så var det ellers på flyet imod Singapore.




Efter 12 timer i luften stod vi i lufthavnen i Singapore. Vi var alle trætte (MEGET TRÆTTE) så de tre timer vi havde i lufthavnen blev brugt på at sove på gulvet. Det fandt en gruppe aussies meget interessant, de fik et godt grin ud af det. Men vi havde også valgt et sted midt i lufthavnen........
I Singapore blev vi alle splittet op så der til sidst kun var os der skulle til Brisbane og dem som skulle til Sidney – vi var i alt 7 tilbage samt Christian der skulle flyve med os til Brisbane. 



Da vi endelig efter 3 timer skulle afsted, traskede vi sløve ned til gaten, hvor vi skulle sige farvel til de tre der skulle til Sydney. Og så var vi 5! I flyet var vi alle blevet spredt ud rundt omkring i flyet – dog var der ingen af os der heldige nok til at få dem på første klasse. Jeg fik pladsen ved siden af en slubrende kineser og en syg kvinde… FEDT L

Men efter 7 ½ time i et meget koldt fly landede vi i Brisbane endnu mere trætte end nogensinde, selvom vi alle fik sovet en smule. Inden vi kunne komme ud til vores værtsfamilie og counsellors der ventede på os, skulle vi igennem 4000 forskellige tjeks, hvor de enten skulle tjekke vores pas eller den gule lap papir, hvor vi skulle deklarerer hvad vi havde med og hvad vi skulle i landet. Da vi fik lov til at hente vores baggage skulle vi igen tjekkes men denne gang med hunde. Da vi kom i gennem nåleøjet synes vi det var nødvendigt at skifte tøj.



Jeg var meget nervøs over at skulle møde mine ”familier” for det næste år, så jeg spurgte Christian om han også var så nervøs, dengang han skulle møde sine familier (han er tidligere Rotary udvekslingsstudent og har været i Australien). Han var ærlig og sagde at han var ved at skide i bukserne, så jeg havde det ikke så slemt.

I lufthavnen blev jeg modtaget af min første ”familie” min counsellor og hans kone – jeg skal bo ved dem indtil søndag (31/7) både for at falde til, men også fordi min første officielle værtsfamilie var på cruise. Jeg blev også modtaget af min counsellors datter, der bor i Brisbane sammen med sin danske kæreste Thorbjørn. Hun var udvekslingsstudent gennem Rotary i København for nogle år siden. Derudover var chairmanden var mit distrikt der også. Af hende fik jeg en håndbog, nogle pins og et velkommen-skilt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar