søndag den 1. januar 2017

En nytårshilsen fra Australien


Jeg vil gerne sige mange tak til jer alle sammen. Og ønske jer et rigtig godt nytår. 

2016 er netop lige overstået, og vi er nu gået ind i et nyt år. Et år fyldt med nye oplevelser, nye mennesker og nye minder vi kan tage med os ud i fremtiden. Jeg ved ikke med jer, men for mig går tiden alt for hurtigt, og jeg kan slet ikke forstå at vi allerede er i 2017 – året hvor jeg kommer hjem. Hvis I spørger min mor lige nu så ved hun præcist hvor mange måneder, dage, timer, minutter og sekunder, der går før jeg står i Danmark igen, og det er endda før jeg har fået mit afrejsetidspunkt. Det eneste jeg ved er, at den 4. juli 2017 skal jeg sige farvel til det hele her i Australien og stige ombord på en flyver for at rejse hjem. 

Den 25. december var det præcis 5 måneder siden jeg ankom i Australien. I de 5 måneder har jeg set og oplevet mere end jeg troede var muligt. Jeg har på den blog bare siden jeg kom lavet 37 indlæg, og det viser vel bare, hvor meget jeg foretager mig. Jeg har en del mennesker at takke for dette år. 

Først vil jeg gerne takke mine forældre for at være mine forældre haha. I har altid været der for mig selv i de hårde tider og jeg ved at jeg kan regne med jer lige meget hvad.


Dernæst til min mormor og morfar. Selvom det kan være hårdt at sende sit barnebarn 15.600km væk, så synes jeg I klarer det super godt. En klog mand sagde (skrev) engang til mig: ”se lyst på livet, vær munter og glad, så skilles de mørke skyer ad”. Husk på det.
Især mange tak til Palle for at have skubbet det her i gang. Uden dig ville jeg slet ikke have vidst at udveksling gennem Rotary var en mulighed.














Til resten af min familie. Mange tak for opbakningen igennem det her. Jeres rosende ord lige meget om det bare generelt er til mit udvekslingsår eller om det er til min blog betyder meget for mig.

Til mine venner hjemme i Danmark. Tak fordi I gider at støtte mig igennem det her. Hvem skulle have troet at et år hjemmefra ville vise hvem rigtige venner er.

Til venner og familier her i Australien. Tak for altid at tænke på mig og for altid at lade mig tage med jer ud på eventyr. Jeg havde aldrig oplevet så meget hvis det ikke var for jer. 

Og selvfølgelig et KÆMPE tak til Rotary både mit distrikt og min klub her i Australien, men også min klub og mit distrikt hjemme i Danmark. Uden alle disse fantastiske mennesker kunne jeg ikke være hvor jeg er lige nu. I er den primære grund til at jeg er på mit livs eventyr lige nu. Så mange mange mange tusind tak for at have givet mig denne mulighed.


Tusind tak for et fantastisk 2016. Jeg ser frem til et fantastisk 2017.

Knus fra Malene xx


1 kommentar:

  1. Tak Malene for de pæne ord. Det er rart på trods af den lange afstand at kunne følge med i hvad du foretager dig, og her sker der ikke så meget ud over det sædvanlige, men vi skal til en tur ud og vise Diego Flynderso.
    Alt vel og godt nytår
    Kh
    Far

    SvarSlet