søndag den 1. januar 2017

Nytårsaften 2016




Nytåraftensdag var en af de varmeste dage, vi har haft i Toowoomba indtil videre. Jeg var ved at smelte, da temperaturen kom op omkring 38 grader. Det var alt for varmt til at lave noget som helst, så vi sad bare i stuen under loftsventilatoren med en flaske vand eller en is i hånde hele dagen.

Men da det var den sidste dag i 2016 var vi nødt til at gøre noget specielt.
Den aften skulle vi selvfølgelig fejre det nye år, så min værtsfamilie og 3 andre par fra min Rotary klub tog ud for at spise. Vi var i alt 9 – min første værtsfamilie Steve og Trish, min fjerde værtsfamilie Elizabeth og Arthur og et andet par fra min klub Mark og Leonie.

Hele ideen til at arrangere noget kom faktisk da Wendy og jeg snakkede om muslinger. Det viste sig, at en restaurant her i byen serverer et kilo muslinger i en gryde, og eftersom jeg ELSKER muslinger, så blev vi enige om, at vi var nødt til at prøve det og nytårsaften ville være perfekt.
Min familie plejer ikke normalt at gøre det helt store på nytårsaften, så det besluttede jeg mig for at lave lidt om på (de var med på den). Jeg spurgte om vi ikke kunne sende en e-mail ud til hele Rotary klubben for at høre, om der var andre der ville med. Ingen af os havde regnet med at folk havde tid, men som I kan regne ud fik vi et par e-mails tilbage.
Vi mødtes klokken 6.30 på The Spotted Cow, men Trish og Steve dukkede først op lidt over 7, da de ikke havde læst e-mailen rigtigt og var taget til den forkerte restuarant. Da de endelig kom bestilte vi mad. 

Til forret delte Wendy og jeg nogle ande og blomme forårsruller, hvilket var en meget interessant kombination, men de smagte meget godt. Til hovedret ville jeg selvfølgelig have muslinger, da det var det vi var kommet efter. Wendy og jeg delte 1kg muslinger i mellem os. De smagte FANTASTISK!!!


Da vi blev færdige med at spise lidt i 9, var der et fyrværkerishow ved den lokale golf klub. Men inden vi forlod restauranten skulle jeg selvfølgelig have et billede med koen, der stod ved indgangen. Det var jo trods alt den plettede ko vi spiste på. 


Da det er ulovligt for private at fyre fyrværkeri af, så jeg fik ikke skudt året af på den rigtige måde, men i det mindste fik jeg lidt fyrværkeri at se. Jeg så kun det ene show og det var det for 2016.
 
Normalt plejer mine værtsforældre at ligge i deres seng ved midnat, så jeg havde egentligt regnet med at jeg skulle ønske mig selv et godt nytår og så var det det, men sådan blev det ikke. Wendy blev oppe med mig til midnat, og vi havde det super sjovt. For at holde os vågne så vi skøjteløb på tv og besluttede os for at give dem point os selv, for vi ved da bedre end de der såkaldt dommere.

Selvom Steve allerede gik i seng omkring klokken 10, så var der ingen undskyld for ikke at holde en lille fest. Bare mig, Wendy og katten Zelda. 
Vi fandt nogle knallerter i skabet og tog de sjove hatte på og så blev det en rigtig nytårsfest. Jeg drak en cola for at holde mig vågen, så jeg fik et sukkerchok og dansede rundt i huset. 



Farvel til 2016 – goddag til 2017.

Jeg ringede til mine forældre for at ønske dem et godt nytår, hvilket var lidt mærkeligt, da klokken kun var 3 om eftermiddagen os dem. Og så gik jeg i seng - efter at have set fyrværkeri showet i Sydney selvfølgelig. 

Sådan var mit nytår i 2016. Jeg håber, at I alle havde en god aften, og at ingen kom til skade. Selvom min nytårsaften ikke var så vild, som jeg er vant til, så nød jeg den fuldt ud, og ligesom min jul, så ved jeg, at det er en nytårsaften, jeg vil se tilbage på med et smil.
Godt nytår ;-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar