lørdag den 28. januar 2017

Australia Day


Australia Day er den australske nationaldag, og den finder sted den 26. januar hvert år. Den markerer dagen i 1788, hvor den første britiske flåde ankom eller som de sagde "opdagede" Australien. Man bruger dagen til at fejre Australien sammen med venner og familie. Dette bliver gjort med festivaller, koncerter, ceremonier eller bare en simpel BBQ i baghaven. Det er en officiel helligdag i hver stat, hvilket betyder at alle har fra, hvis dagen falder på en weekend bliver den følgende mandag en fridag.

Der er dog stor debat, når det kommer til Australia Day. Folk mener at man skal flytte dagen, da dagen symbolisere at englænderene overtog "the aborginal" land. 
Jeg synes personligt at man skal flytte dagen til 8.maj, og nu skal i høre hvorfor! På engelsk siger man May 8th…..maaaaayyy æhhhhiiitthhh….. maaattteee! MATE! Forstår I? Hahahha

Da min familie er indisk/engelsk fejrer de ikke dagen, men det skulle ikke stoppe mig. Jeg var blevet inviteret i Queens Park sammen med nogle piger fra skolen for at fejre dagen. Vi var i alt 11 piger, som fejrede dagen med en picnic.
The B-team - B for Bogan
Vi tog alle nogle snacks med og pigen som havde arrangeret det havde købt pølser og brød, så vi kunne få en sausage sizzle. 


Vi spillede twister og cricket, og pigerne stod på række for at synge den australske nationalsang – selvom jeg kender teksten, så synes jeg ikke lige det var noget jeg skulle deltage i. 
TWISTER!!!
Klar til den australske nationalsang - Advance Australia Fair

Vi havde australske flag, en højtaler der spillede højt musik og et super godt humør. 





Det var min første Australia Day og jeg elskede den. Jeg kunne ikke have drømt om en bedre dag.

Jeg var der i 2-3 inden det blev lidt for varmt og folk begyndte at tage hjem.  

Emma synes det var ret sejt at det var min første Australia Day.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar