torsdag den 22. september 2016

Cruise for cancer


Rotary udveksling handler om at gøre noget man aldrig normalt ville gøre og sige ja til alt (det lovlige). Rotary er en humanitær organisation, der arbejder for at fremme fred og international forståelse, og hvilken bedre måde at gøre det på end at lave frivilligt arbejde ved et motorcykel arrangement der samler penge ind til at kurere kræft i samarbejde med en af Rotary klubberne i byen.

Søndag den 28. August tog jeg til Queenspark sammen med Sandra og to andre piger fra min skole. Vi repræsenterede Interact fra St. Ursulas College, og vi var der for at hjælpe til med at servere mad for motorcykellisterne og passagerne.

Hvert år går en af Rotary klubberne fra Toowoomba (Rotary Club of Toowoomba City) og Harley klubben i Toowoomba sammen og laver Cruise for Cancer. Alle pengene der bliver samlet ind ved arrangementet går til en fond som prøver at kurere kræft.
Hvis man betaler $125 får man en fire timers køretur bag på en Harley! Med i prisen er en Cruise for Cancer T-shirt, morning tea og frokost.

Vi skulle mødes i Queenspark klokken 12, fordi de ville komme ind klokken 1. Jeg mødte op i min Rotary blazer. For det første fordi jeg elsker den, og for det andet fordi jeg virkelig ikke gad at bruge min søndag i min vinteruniform.




Vi fik også lov til at få noget af maden inden de alle sammen kom ind, fordi de havde bestilt så meget mad! Klokken 1.10 fik vi vores frokost, fordi de var forsinkede og først skulle komme klokken 1.30, men lige da vi satte os ned for at spise kom de første ind. Vi skyndte os at blive færdige med at spise og gik over for at hjælpe. Jeg stod for løgene. Jeg fik mange sjove kommentarer og mange kommenterede på min jakke.

Der var SÅ MANGE motorcykler og endnu flere mennesker, så der var mange der skulle igennem. Da vi havde serveret burger (hovedret) var der dessert. De havde lavet flere forskellige desserter i små plastik bøtter, så folk selv kunne vælge hvad de ville have. De kunne blandt andet vælge mellem ricepudding, hindbærjelly og pudding. Derudover var der også frugt og kage.






Arrangementet var ovre klokken 2 og jeg kunne tage træt men glad hjem for jeg havde gjort en god gerning. Det er det hele værd! Det kan klart betale sig at sige ja!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar