tirsdag den 4. oktober 2016

Min anden ferieuge

Mandag i min anden ferie uge skulle jeg tidligt op. Alt for tidligt! Mit vækkeur var sat til klokken 6, for jeg havde aftalt med Karina, at vi skulle til Brisbane. Hun hentede mig klokken 7.30 ude foran porten til mit området, hvor mit hus er. Sammen med Patrick, Harris og en ven af deres venner, kørte vi til Brisbane. På motorvejen var der et uheld, men vi undgik det heldigvis, så vi kom ikke til at sidde i kø. Drengene skulle alle på GENTS camp, så vi skulle aflevere dem ved bussen, som kom klokken 10.45. Vi var i god tid, da vi kom klokken 9.30, så vi fik til mad og legede på en legeplads :-) Da bussen kom tog Karina og jeg afsted til Chermside – et kæmpe stort shoppingcenter i Brisbane ikke langt fra, hvor vi skulle aflevere drengene. Vi gik rundt blandt alle butikkerne og jeg købte endelig en håndtaske, hvilket jeg har ledt efter lige siden jeg kom. Vi spiste frokost på en mexicansk restaurant, og gik efterfølgende rundt og kiggede på lidt flere butikker. Vi kørte hjemad til Toowoomba, og jeg stod foran porten igen klokken 4.15. Jeg havde selvfølgelig Rotary den aften, så jeg havde lidt tid til at slappe af inden jeg skulle afsted igen.  

Tirsdag klokken 10 kørte min værtsmor Trish og jeg til Narrabri for at besøge hendes mor og stedfar. Fra Toowoomba til Narrabri er der cirka 450 km, hvilket vil sige at vi skulle køre i lidt over 5 timer for at komme dertil. Efter at have kørt i 2,5 timer holdte vi pause i Goondiwindi. Vi købte en sandwich hos et lille uhyggeligt bageri, men på trods af det fik jeg en god milkshake. 


Når man bliver virkelig desperat, men chokoladen er smeltet!
Vi var i Narrabri klokken 3-4, hvor vi fik eftermiddagskaffe. Vi lavede ikke noget den eftermiddag, da vi var udmattede efter den lange køretur.

Onsdag sov jeg længe :-) Efter morgenmad tog Jill – Trishs mor og Trish mig med ud for at se Narrabri.
Narrabri er en by med cirka 6000 indbyggere i New South Wales. Det er ikke en ret stor by, så rundturen tog ikke lang tid. Vi tog på turistkontoret for at finde nogle papirer om Narrabri, og så jeg kunne købe en pin fra byen. 






Efterfølgende skulle de handle lidt ind, og så skulle vi hjem for at spise frokost. Efter vores udsøgte sandwich havde Trish en aftale med hendes barndomsveninde Julie og hendes mor, der har Alzheimer. Jill, Trish, Julie og hendes mor og jeg mødtes til eftermiddagskaffe i biografen, hvor de har en cafe. Vi fik kaffe og kage, og de fik snakket sammen eftersom det er længe siden Trish sidst var i Narrabri. Da vi var færdige kørte vi ud for at besøge Trishs onkel og tante på deres lille gård. De var utroligt venlige mennekser, men vi blev der ikke i ret lang tid for jeg fik en million myggestik.

Torsdag var vejret dårligt, så vi havde ingen planer om at gå udenfor i regnvejret. Jeg så en film om formiddagen og efter frokost tog Jill, Trish og jeg i biografen for at se Bridget Jones Baby – en VIRKELIG god film!! 



Efter filmen var færdig tog vi igen ud til Trishs onkel og tante, fordi vi skulle hente en pose citroner og en pose appelsiner fra deres træer. Jeg forlod ikke bilen, for jeg ville ikke risikere at få flere myggestik! For at gøre det nemt, kørte Trish og jeg ud for at købe kinesisk til aftenmad. Efter aftensmad så vi filmen 6 days 7 night, men da hendes forældre begge er lidt døve, skulle lyden være virkelig høj og vi skulle have undertekster på selvom det var en engelsk film. Det der irriterede Trish og jeg mest var, at underteksten kom op før det overhovedet blev sagt.
Vi gik tidligt i seng den aften, fordi vi skulle køre ”tidligt” fredag morgen.

Fredag kørte vi fra Narrabri klokken 9, efter at have spist morgenmad. Jeg sagde farvel og muligvis på gensyn til Jill og Fred, og så kørte vi. Lidt udenfor Narrabri er der en nationalpark, og eftersom de har en bjergkæde der tidligere bestod af to vulkaner var der nogle fantastiske ting i den nationalpark. Da vi skulle være i Toowoomba i ordenligt tid havde vi ikke tid til at se det hele, men vi kørte til Sawn Rocks. Da der har været oversvømmelse i Narrabri et par uger forinden var noget af vejen dertil stadig oversvømmet og ødelagt, men det var ligemegt.



Sawn rock kaldes også orgel-rørende, fordi de ligner en mur af gigantiske orgelpiber. De kan findes på Mount Kaputar og skyldes, at den tidligere var en vulkan. Vi læste inden, at fra hvor vi parkerede til stedet kun var 750 meter, så vi skulle ikke gå langt for at komme der til. Vi tog et par billeder selvfølgelig skulle jeg klatre lidt for at få de perfekte billeder – hvad gør man ikke for gode billeder. 





Vi gik tilbage til bilen og havde en tissepause på toilettet, der var nær parkeringspladsen. Det kan godt være, at vi brokker os over toiletterne, der er på parkeringspladserne i Danmark, men jeg kan love jer en ting DET ER FORDI I ALDRIG HAR VÆRET PÅ ET AUSTRALSK! Det er nok det klammeste jeg nogensinde har prøvet, og jeg ønsker ikke at gøre det igen. Jeg skal nok spare jer for de ulækre detaljer!!!
2,5 timer senere var vi i Goondiwindi, hvor vi fik frokost igen – denne gang dog ikke på det uhyggelige bageri. Vi var tilbage i Toowoomba mellem 4-5. Da ingen gad at lave aftensmad den aften fik vi fish & chips.

Lørdag havde vi ingen planer for dagen, men vi skulle til en fest om aftenen så vi kunne ikke tage nogle steder hen. Min værtsmor lærte mig korsstingsbroderi, så min formiddag gik med det! 



Min yngste værtssøster kom hjem til middag for at være med til festen den aften. Hun skulle have et par sko, så Trish, Elana og jeg tog ud for at kigge på sko – mest af alt for at undgå AFL finalen, som blev vidst i TV den eftermiddag. Da vi kom hjem skulle vi gøre os klar til at køre klokken 5.40, men de tager det ikke så nøje med tiderne her, så vi kørte først hjemmefra klokken 6.15 – et kvarter efter selve festen var begyndt.
Festen var for et hold tvillinger, der fyldte 21. Deres forældre var venner med mine værtsforældre, og jeg fik lov til at komme med til festen. Det var en oplevelse for vi var 115 mennesker samlet i en rigtig australsk hal lidt udenfor Toowoomba. Vi fik australsk tagselvbord og til dessert var der kage og is. Der var forskellige taler og nogle familiemedlemmer sang eller havde lavet et digt. Tvillingeres onkel og fætre spiller saxofon, så de stod for musikken resten af aftenen. Folk dansede og havde det sjovt.


Vi skulle alle være ude til midnat, så alle hjalp til med at rydde op. Vi var hjemme lidt efter midnat, og jeg gik i seng med det samme!


Søndag skulle jeg tidligt op for at Skype med mine forældre. Jeg havde en aftale med Kate fra min skole om at tage hjem til hende sammen med pigerne jeg sidder sammen med til frokost. Indtil da sov jeg, fordi jeg havde hovedpine. Elana kørte hjem samme tid som vi kørte ud til Kate, så jeg sagde farvel til hende. Hjemme ved Kate spille vi bræt – og kortspil som things, løgner og golf.



Til aftensmad havde Kates far, der er italiener, lavet rigtig italiensk pasta med kylling. Vi fik is til dessert, og vi havde alle sammen taget en snack med, så vi fik massere af chokolade, tim tams, chips og slik. 



Klokken 10 blev jeg hentet af min værtsbror og mor.

Mandag var det min værtsmors sidste feriedag, så vi skulle lave det helt store!! Nemlig…. I gættede rigtigt SLAPPE AF! Det var for at sige det mildt lorte vejr, så vi gik ikke udenfor en dør. Jeg skrev på mit oplæg om danske juletraditioner, som jeg skal holde foran min Rotary klub den 14. november. Vi brugte 3 timer af vores dag på at se Sound of Music, som min værtsmor mente jeg virkelig var nødt til at se. Det var højdepunkterne for min dag, men det var utroligt dejligt at have en dag, hvor vi ikke skulle fare afsted. Også min værtsfar havde fri, fordi det var Dronning Elizabeths fødselsdag, og det betyder fridag.

Tirsdag var min sidste feriedag. Jeg lavede absolut ingenting den dag. Jeg så et par serier, lavede lidt på korsstingsbroderi og jeg slappede af! Det var en god dag, og jeg ladede op til skole!

Onsdag den 5. oktober var det igen tid til skole. Mine to ugers ferie var ovre og det var tilbage på skolebænken uheldigvis. Min næste ferie er den 25. november – så jeg har 8 ugers skole. 



Hvis I har spørgsmål til noget jeg skriver eller bare ønsker at sige hej er I mere end velkommen til at lave en kommentar :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar