fredag den 21. oktober 2016

Ting der er gået op for mig i min tid i Australien


- Folk undskylder alt for ofte. Selv hvis det var dig, der gik ind i dem, ville de undskylde.

- De spørger dig hvordan det går, men er faktisk ligeglade. Det er en høflig ting at spørge hvordan det går når man ser en person – lige meget om du kender dem eller ej. Oftest er folk ligeglade med svaret, men der er også folk som faktisk spørg fordi de er interesserede.

-De fleste har aldrig forladt Australien. De fleste piger i min omgangskreds har aldrig forladt Australien. Det længste nogle af dem har været væk fra deres hus var til New South Wales – staten under Queensland.

De er utroligt dårlige til geografi! Er Holland et land? Vent hvor ligger Danmark? Sydafrika er det 7. Kontinent ikke? Dette er spørgsmål jeg har fået – nogle af dem optil flere gang. I skolen kan man vælge faget geografi, men jeg forstår ærligtalt ikke hvorfor flere ikke har det fag for de har virkelig brug for det!

- De siger Mr., Mrs., Ms. til lærerne og øvrige for at vise respekt, men når det kommer til stykket så har mange unge her slet ingen respekt over for dem.

- Det er faktisk overhovedet ikke så varmt som man tror det er. Ligesom i Danmark har de meget svingende temperaturer. Vi er lige nu forår og temperaturene er så småt ved at være behagelige – ikke for koldt, ikke for varm (omkring 25 grader), men midt i det hele har vi en dag med 15 grader.
Tag til Australien sagde de. Det bliver varmt sagde de!
Når jeg brokker mig over vejret (som den dansker jeg er) siger for….”du smelter til sommer”, hvilket gør mig lidt bange.

- De er MEGET stolte af kronprinsesse Mary og de fleste mennesker har ingen anelse om hvad Danmark faktisk er – men de ved at hun er i Danmark og det er hvad der er vigtigt for dem!

- Dad jokes (Oversat til far jokes)! Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det, men de er endnu være end i Danmark. De kommer på de mest upassende tidspunkter og 9/10 gange er det kun personen som sagde joken der griner. Dette gælder især for min 1. Værtsfar. Han ved godt selv at de er dårlige, men han elsker dem, og han stopper ALDRIG.

- De kører på den forkerte side af vejen, men ikke nok med det når de går på gangene går de også på den forkerte side. Jeg ved ikke hvor mange jeg efterhånden er stødt ind i en person på trappen fordi jeg ikke har vænnet mig til det endnu.


Man ligger mærke til så mange ting, men når det kommer til stykket og man skal skrive det ned så kan man ikke huske nogen af dem. Sådan er det vel altid. Jeg har forsøgt at lave en liste over noget tid nu og dette er hvad jeg er kommet op med. Der dukker nok flere ting op med tiden, så der kommer nok flere lister som denne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar