tirsdag den 25. oktober 2016

St. Ursulas uge


St. Ursulas ugen finder sted en gang om året for at fejre skolens fødselsdag. I år fejrede skolen 85 års fødselsdag, hvilket i så kan regne ud til at skolen blev grundlagt i 1931. For at fejre fødselsdagen er der strabadser hele ugen!



Mandag havde vi alle sammen fri, fordi lærerne skulle have en dag til at sammenligne resultater med andre skoler, så der var ingen elever på skolen hele mandag.

Tirsdag var College Dash. Hvert hus vælger en repræsentant fra hver årgang til at være med et løbet. I år var der forskellige væddeløb for årgangene.
-       Year 7 var æggeløb
-       Year 8 var ballonløb
-       Year 9 var hoola hoop løb
-       Year 10 var sjipping løb
-       Year 11 var sækkeløb
-       Year 12 var tøjrace
Ud fra de disse løb er der en vinder fra hver kategori. Dette foregik til morning tea, men jeg hverken deltog eller så det da jeg havde lovet min PC at hjælp til med vores båd (forklaringer følger).



Til frokost var det lærer vs. elever debat. Året emne var: brugen af sociale medier. Der var ugen forinden lodtrækning for hvem der skulle tale for og imod – lærerne vandt og de valgte at tale for brugen af sociale medier, hvilket ville sige at eleverne skulle tale imod. Der var 3 deltagere på hvert hold og hver havde 3 ½ min til at snakke. Begge hold klarede det godt, men eleverne var lige en tand bedre og dommerne besluttede at de vandt hvilket vi alle godt kunne forstå!

Onsdag til frokost var der en volleyball kamp mellem lærer og elever. Jeg har aldrig set et hold spille så dårlig volleyball som eleverne gjorde – det var nærmest pinligt. Lærerne vandt stort i 1. sæt – eleverne vandt chokerende nok 2. sæt, men eleverne fik klø i 3. sæt, og dermed vandt lærerne.


Torsdag til frokost var Ursie Woman Challenge. Ligesom til College Dash havde hvert hus valgt en repræsentant fra hver årgang til at komme igennem en række udfordringer. De skulle igennem en lang række udfordringer. Først skulle de spise en varm weetbix og derefter hoppe op og ned af 4 trapper. Så kom de til et spørgsmål om skolen og dernæst skulle de flytte m&ms fra en skål til et glas med sugerør. Så skulle de sjippe og dernæst stave et mærkeligt ord. Så skulle de hoppe over nogle ting og snurre rundt. Efter de havde snurret rundt skulle de balancere på en balancebum. Da de kom ned skulle de drikke en blanding af vand, havregryn og ketchup samt en anden klam ting. Bagefter var der et matematik spørgsmål som alle havde problemer med og sidst med ikke mindst skulle de få en kiks fra deres pande til deres mund uden at bruge deres arme.
Først var det de 4 repræsentanter fra hver årgang til at løbe igennem dem. Først årgang 10, så 7, 8, 9, 11 og til sidst 12. Hver finder fra årgangene skulle konkurrere imod hinanden i finale runden, og den endelige vinder blev en pige fra min årgang!!




Fredag havde vi ingen timer :-) 
Det var Boat race day, hvilket vi alle så frem til! Vi havde siden vi begyndte i skole arbejdet på vores udklædning og vores båd. Årets tema var "hits and misses of the 60´s", med andre ord 60´erne. Vi havde bestemt at vi ville klæde os ud som i miniskørter for at vise at de for første gang fik øjnene op for korte nederdel, men det var ikke alle pigerne i min PC tilfredse med så de besluttede sig for at ændre det til Austin Powers – spørg mig ikke hvad den handler om det eneste jeg ved er at den foregik i 60´erne.
Programmet for dagen var at vi skulle mødes klokken 8.30 – 9.00 til PC. 





Fra klokken 9.00 til klokken 10.00 liturgi i Salo centeret, hvor de fortalte os om skolens historien gennem årtierne med særlig vægt på 60´erne. Da det var færdig havde vi en halv time til morning tea, men vi fik slet ikke lov til at spise for vi skulle alle sammen klæde om og gøre os klar til paraden. Jeg nåede lige at spise et æble og drikke noget vand ellers ville jeg ikke have klaret mig igennem dagen. Der er omkring 50 PC grupper på skolen og hver PC havde en to minutters optræden samtidigt med at der blev spillet noget musik – forinden blev der læst en kort beskrivende tekst højt så fik vidste hvad emnet var. Vores optræden var en dans vi blev færdig med den morgen.









Jeg havde dagen forinden haft et lille uheld hvor jeg vred om på min ankel da jeg var ude og gå en tur så min dans var lidt ynkelig men jeg klarede mig igennem det. Vi så alt fra The Beatles til Sesame Street. Og nogle grupper var bedre end andre. Efterfølgende var det kapløb for de forskellige både. Vi var delt op i forskellige løb og de forskellige PC-grupper skulle konkurrer imod hinanden. Der var nogle få regler: båden skulle være intakt når den kom over målstregen, man skulle have lukkede sko på og der skulle være cirka 6 i hver båd. Min PC var ikke engang tæt på at vinde og jeg slap heldigvis for at løbe pga. min ankel.



Efterfølgende var det frokost tid. Skolen gav en gratis Sausage Sizzle til hver enkelt elev så jeg skulle ikke lave frokost til mig selv den morgen. Efterfølgende var det talentshow tid hvor forskellige piger stillede sig op og udførte deres talent. Der var sangere, dansere, komikere og alt muligt andet. Undervejs blev der uddelt priser for ugen og for båd-kapløbet. 

Skoledagen var slut klokken 3!

Med forbinding rundt om anklen (for støtte) humpede jeg ud til min værtsmor så vi kunne køre hjem og jeg kunne få foden med noget is på. Det var en virkelig god dag, men jeg havde en meget øm ankel dagene efter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar