tirsdag den 14. marts 2017

Broncos vs cowboy

Den 10. marts tog jeg til en NRL kamp mellem Broncos og Cowboys. NRL er national rugby League, og er en ud af fire forskellige "football" typer her i Australien.
Der er:
- NRL (National Rugby League
- Australian Football Leauge (Aussie Rules)
- Super Rugby (Rugby Union)
- A-League (Soccer)

Broncos er et Brisbane hold og Cowboys er fra Townsville, en by i den nordlige del af Queensland. Folk havde inden kampen fortalt mig, at det ville blive en spændende kamp, da Broncos og Cowboys er tog virkelig gode hold, så det ville blive en intens kamp.


Bill hentede mig klokken 16, så jeg skulle skynde mig hjem fra skole og klæde om, men i Australien har de problemer med tiden (far du burde nok flytte til Australien) så den var lidt over 16, før han dukkede op. Køreturen plejer at tage omkring halvanden time, men da der var så meget trafik på grund af kampen tog lidt længere tid. Det føltes dog ikke som lang tid for Bill og jeg fik en god snak på vej derned.

Kampen begyndte klokken 19.05, så vi kørte direkte ind til Bills Brisbane kontor, hvor vi kunne parkere i en parkeringskælder. En af de andre ansatte stod ude foran og røg, så hun åbnede porten for os. Heldigvis skulle vi ikke gå ret langt for at komme til Suncorp Stadium, hvor kampen blev spillet, så vi var på ingen tid.

Da vi kom ind på stadionet købte vi noget mad – pomfritter, meat pies og sodavand for at være helt præcis og fandt vores pladser.
Da spillerene løb ind på var der fyrværkeri og flammer og det helt store show.








I begyndelsen af kampen forklarede Bill mig reglerne, men jeg fandt snart ud af det og i slutningen af første halvleg kendte jeg sporten ud og ind (næsten da).

Broncos maskot er en hest, så hver gang de scorede et try, kom en levende hest med rytter løbende ind på banen og publikum jublede. Der var 47.703 mennesker på station, så stemningen var vild!

Da første halvleg sluttede var stillingen 14-6, hvilket var meget godt for Broncos. Men så snart anden halvleg begyndte så gik det helt galt, og da slutfløjtet lød var stilling 20-20, hvilket betød, at de skulle ud i Golden Point, som er 2x 5 minutters kamp indtil et hold får point. Det var nogle intense minutter, men kampen endte med 20-21 til Cowboys.



 





Da kampen var færdig gik Bill og jeg tilbage til parkeringskælderen for at finde bilen og køre tilbage til Toowoomba.
Da vi kom op til kælderen virkede Bills kort ikke, så vi kunne ikke komme ind til bilen. Bill var ved at gå i panik, selvom han ikke ville indrømme det og blev ved med at scanne kortet, hvilket ikke hjalp.
I mens han var optaget med kortet, fandt jeg en lille port som jeg lige kunne snige mig igennem for at komme ind og åbne porten. Jeg smed min taske om på den anden side og sneg mig ind igennem hullet og åbnede porten og på den anden side stod en forvirret Bill. Da han opdagede at jeg stod på den anden side begyndte han at grine og kaldte mig en tyv, da jeg kunne bryde ind. (Hele min Rotary Klub havde hørt historen ved Rotary mødet mandagen efter og de grinte alle sammen af mig).

Efter et stop på en tankstation i udkanten af Brisbane var vi tilbage i Toowoomba omkring klokken 23.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar