tirsdag den 28. marts 2017

Verdens bedste hjemmelavede is, en god nyhed og International Women’s day

Det kommer nok ikke bag på jer, når jeg fortæller jer at de fejrer International Women’s Day på en pigeskole, og især ikke når jeg fortæller jer, at rektoren på skolen også er en dame. Det hele giver pludselig mening ikke!

I ugerne op til IWD havde der været en konkurrence i PC. Hver PC fik et papir man kunne udfylde, og hvis man deltog og fik svarene korrekt, kunne man vinde is.
Selvom is generelt er fantastisk, så var det her EKSTRA specielt, for det var ikke bare hvilken som helst is, det var is lavet med flydende nitrogen. Papirerne, som skulle udfyldes, omhandlede kvinder i naturvidenskab. Vi fik i alt tre stykker papir over 2 uger, som hver havde fire eller fem kvinder der havde noget med naturvidenskab at gøre. Man skulle svare på spørgsmålene: Hvem er hun, hvad er hun opfundet og hvordan har hendes opfindelse påvirket vores samfund.
Da jeg har 2 ”fritimer” (næsten) hver eneste dag, så påtog jeg mig jobbet og udfyldte de 3 sider.
Og en uge senere fik vi nyheden, at vi havde vundet konkurrencen.
 VI VAAANNDT!!!!
Det betød, at vi fik lov til at lave is med flydende nitrogen. Vi valgte jordbær og nutella som vores smage. Så en frokost mødtes vi med en af naturfagslærerne og så ham lave isen. Vi fik endda lov til at prøve. Det var så vildt!!

I Engelsk havde vi også brugt meget tid på feminisme, som hænger godt sammen med IWD. Vi havde arbejdet med emnet: Kvinder og medier. Vi skulle under det emne skrive en opgave om feminisme har gjort sit arbejde og kæde det sammen med kvinder på tv. Jeg valgte at skrive om feminismen i Danmark og om de danske serier: borgen og forbrydelsen. Det var en oral (mundtlig) aflevering, hvilket betød at vi skulle præsentere den, men vi havde ikke nok tid, så jeg fik lov til at slippe. Og nu til den bedste del…… JEG FIK KARAKTEREN A-…… hvilket svarer til 12 med pil ned!!!!! JEG ER STADIG CHOKERET!!!!!!!!

Men International Women’s dag blev fejret på St. Ursulas College den 10. marts med en udvidet frokost.
Alle service grupperne på skolen havde en bod, hvor der blev solgt alverdens ting i frokostpausen. Interact havde selvfølgelig også en bod. De medlemmer, som havde muligheden, skulle bage brownies, som vi skulle sælge. Jeg købte to pakker med brownie mix og bagte hurtigt 30 brownies torsdag eftermiddag. 
På dagen kunne man få en brownie med is for kun $3. Det var et godt køb og RIGTIG mange piger og lærer købte det! Vi havde udsolgt inden frokost var ovre. Vi solgte brownies for $500 (2606 kr.).
Pengene gik ubeskåret til en organisation som vi i Interact havde valgt, hvilket denne gang var women for women.

Det er første gang jeg nogensinde har prøvet at fejre International Women’s Dag, men jeg kan da kun sige, at jeg fik noget godt ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar