onsdag den 12. april 2017

Min første ferieuge – Påske ferien 2017

Sidste skoledag var onsdag den 29. marts. Det var en kort skoledag fra klokken 8.30 - 12.50, hvor vi kun havde to fag, som for mig var kemi og matematik. Dagen startede med en fælles samling, kædet sammen med en gudstjeneste. I vores to fag så vi film og spillede spil, så der foregik ikke noget seriøst den dag. Da skoledagen var slut havde jeg klaret mig igennem mit næstsidste semester her i Australien. Det var en mærkelig følelse, men jeg var også utroligt glad for, at jeg kunne tage hjem og slappe af i næsten 3 uger, for der var ingen skole indtil den 19. april!

Torsdag ramte en storm Toowoomba, og det var umuligt at gå udenfor en dør. Vejret er så småt ved at blive køligere, men den ene dag er det shorts vejr og den næste er det så koldt at vi skal have lang bukser og sokker på for at holde varmen. Problemet med det australske vejr er, at der ikke er nogen blid overgang mellem vinter og sommer, så vi har ikke tid til at vænne og til, at det er koldt. Som I måske har hørt har Queensland haft besøg af en cyklon, så vejret har været endnu mere ustabilt på det sidste. Heldigvis for mig, ramte kategori 4 cyklonen det nordlige Queensland i Townsville området, så vi har ikke haft de vilde vinde og ekstreme ødelæggelser, men som jeg sagde havde vi ekstremt regnvejr, så mange steder blev oversvømmede. Så jeg blev inde hele dagen og havde et Netflix maraton med Orange is the new Black. Torsdag overmiddag var Nicky nødt til at kæmpe sig gennem de utroligt vandmængder for at hente Harrish, der kom hjem fra camp. Det betød så, at freden var forbi i Mahendran huset.

Fredag kunne regnen stadig mærkes i Toowoomba. Suresh skulle arbejde i Warwick – en by syd for Toowoomba, men vejene var spærret, så han kunne ikke komme nogle steder. Jeg brugte min fredag på at pakke mine ting. Fredag aften skulle vi alle sammen ind for at se teater/musicallen Wicked, men det endte med at det med at det kun var Nicky, Annu og jeg. De to billetter vi havde tilovers fik Annus bedste veninde Christiana og hendes mor. Jeg har 5 veninder som alle havde en rolle i Wicked, hvilket var den primære grund til at jeg gerne ville se stykket. Det klarede det alle sammen fantastisk og jeg var super stolt.


Lørdag morgen pakkede jeg de sidste ting sammen. Til middag tog jeg i Grand Central med Annu og Christiana. Grand Central har lige åbnet en ny del, så der var ekstremt mange mennesker. Vi købte ikke noget stort, da vi var så overvældende med antallet af mennesker der. Vi blev hentet klokken 17, og klokken 18 skulle Suresh og Nicky til en fest, så jeg brugte min sidste dag hos familien Mahendran på at se Moana og spise dårlig kinesisk mad. FEDT!! 


Søndag skulle jeg flytte fra familien Mahendran til familien Gillam. Men inden jeg skulle flytte, skulle jeg på en tur ud med min første værtsfar Steve. Steve havde snakket om at tage ned og se Queen Mary Falls, og da hans mexicanske chef Fernando kom på besøg, var det den perfekte mulighed. Vi kørte fra Toowoomba klokken 10 og 2-3 timer og en million stops i forskellige kornmarker senere, ankom vi ved Queen Mary Falls. 





Nej billederne er ikke alle taget det samme sted... jeg tog et billeder hver gang vi stoppede, så kan I se hvad jeg mente med en million!!!
Efter alt det regn vi fik tidligere på ugen, så ville der var ”gang i” vandfaldet så jeg kunne ikke vente til på at komme frem og se det. Vores første stop var ved Brown Falls. Det var en 20 minutters gå tur for at komme derhen og stien var mudret, så vi var i problemer men vi var fast besluttet på at gøre det! Da stien forsvandt foran os viste det sig at vi skulle krydse åen via stenene, men alt det regn der var kommet havde vasket stenene væk, så det var umuligt at komme over på den anden side uden at få våde fødder, så der gav vi op.






Vi kom tilbage til bilen og kørte op til Queen Mary Falls, som er det primære vandfald alle tager hen for at se. Fernando, Steve og jeg besluttede os for at tage hele turen rundt, så vi fik set det ovenfra, men også nedefra. Inden vi gik skulle jeg dog lige foretage mig et toiletbesøg. Og jeg skal ærligt sige at offentlige Australske toilettet er FRYGTELIGE!!! Jeg kalder dem drop-toilets, hvilket vil sige at du ikke skal tage noget løst med dig på toilettet for hvis du taber det (drops it) ned i hullet, som de kalder for et toilet, er det væk FOREVIGT!!!! Jeg overlevede heldigvis!!!!!

Men vi gik den lange tur rundt og nåede til den første udkigspost. Vi tog et par billeder og gik videre, men vi stoppet af et skilt som sagde vi ikke måtte gå videre, da regnen havde skabt problemer. Så vi vendte om og gik tilbage til parkeringspladsen. 







Der mødte vi Richard, som arbejder sammen med Steve og Fernando, og han sagde at han havde set flere ignorere skiltet og gå ned til vandfaldet, og ingen af dem var kommet til skade, så vi kunne sagtens gøre det. Så det besluttede vi os også for at gøre.


UPS.....
Steve sagde, at hvis de kom efter os kunne jeg bare snakke dansk og Fernando kunne snakke spansk, og så kunne de ikke gøre så meget ved det. Vi kom ned til bunden af vandfaldet uden problemer, og vi kom da også op igen!







Spot en glad dansker ;-)



Da vi kørte fra vandfaldet fandt vi en cafe, som havde den bedste udsigt. Der fik vi frokost, og vi var alle hundesultne!






På vej tilbage til Toowoomba tog vi bagvejen ned fra bjerget, og kom ud på nogle snoede og hyggelige veje. På flere af vejene var der en strøm af vand, men det stoppede ikke os i firhjulstrækkeren, vi kørte bare igennem dem! 




Vi var i Gatton klokken 17. Steve havde lovet Nicky at vi ville være tilbage klokken 17, men tiden løb fra Steve da ham og Fernando lige skulle stoppe for at kigge på korn. Jeg ventede 40 minutter i bilen på at de ville komme tilbage, så I kan godt regne ud at jeg ikke var tilbage i Toowoomba før klokken var næsten syv. Da vi havde afleveret Fernando ved hans hotel, kørte vi tilbage til Mahendran huset, hvor det var tid for mig til at sige farvel. Jeg har ikke tænkt mig at gå ind i detaljer over hvordan det foregik, men det involverede tårer, men ikke at den grund i tror. 


















Jeg steg ind i bilen sammen med Steve, som jeg tror havde virkelig ondt af mig for han kørte til Macca’s for at købe en McFlurry til mig hehe! Og så kørte vi ellers til Glenvale. Jeg fik ordnet First Night Questions (HADER HADER HADER) med dem, men jeg orkede ikke at pakke ud, så mit værelse lignede et bombet lokum, men det kunne jeg leve med for en nat.


Mandag pakkede jeg ud. Elizabeth havde fri, så vi tog i Biografen for at se Skønheden og Udyret, hvilket forresten er en SUPER god film, så hvis I ikke har set den, så burde i tage ind for at se den. Vores frokost var en KÆMPE popcorn og en KÆMPE sodavand. Så vi var yderst sunde den dag. Efter filmen var færdig ordnede vi nogle ting, såsom at vaske bilen og handle ind. Mandag aften havde vi som sædvandligt Rotary møde. 

Tirsdag skulle jeg på en tur til Macca’s, også kendt som McDonald’s. Jeg havde ved Rotary mødet aftenen før, snakket med Shane Doyle, som ejer to snart tre Macca’s forretninger i Gatton. Vi aftalte, at Shane og hans kone Tracey skulle komme og hente mig om tirsdagen, og så skulle vi på tur ned for at se hans forretninger. I Macca’s på motorvejen fik jeg lov til at arbejde. Amanda, som arbejder der, oplærte mig i at lave kaffe. Første var jeg pisse nervøs, men som tiden fik blev jeg bedre og bedre til det, og jeg lavede ikke de store fejl. Hvor mange udvekslingsstudenter kan lige sige, at de har fået lov til at arbejde på en Macca’s i deres værtsland SUCH A PRIVILEGE! Da vi kørte derfra, kørte vi omkring byggegrunden til deres nye McDonald’s. Derefter besøgte vi deres anden forretning. Der fik jeg en rundtur i forretningen, og jeg så alt hvad der foregik behind the scenes. Jeg var hjemme klokken 14, og det første jeg gjorde var, at tage et bad for jeg stank af kaffe og Macca’s mad.  


Onsdag sov jeg hele dagen… eller næsten hele dagen. Jeg fik ordnet nogle ting jeg skulle have ordnet, men ellers lavede jeg ikke det helt store.


Torsdag tog ud for at shoppe med en veninde. Elizabeth kom og hentede mig hjemme klokken 12, og så kørte vi til Grand Central. Jeg mødte Britney derinde og det første vi gjorde var at finde et sted of spise. Jeg brugte for mange penge, men det overrasker vidst ikke nogle. Jeg havde en FANTASTISK dag sammen med Britney.





Torsdag aften tog jeg igen ind for at se Wicked. Denne gang sammen med Arthur og Elizabeth. Showet var stadig fantastisk anden gang jeg så det, men det bedste var at jeg fik lov og havde tid til at se pigerne efter showet.






Fredag blev jeg inviteret ud til frokost af min counsellor Tim. Han kom og hentede mig klokken 13, og vi kørte til Highfields til Chocolate Cottage. Vi fik snakket om nogle ting og fik spist en go frokost. Og man kan da ikke tage til Chocolate Cottage og spise frokost uden at tage derfra med chokolade.




Da vi kørte fra Highfields på vej til Glenvale spurgte Tim mig, om jeg havde set Wellcamp – Toowoombas nye lufthavn. Svaret var nej, så vi kørte ud for at se lufthavnen. Det er endnu ikke en international lufthavn, men den har størrelsen, så om et par år skal det nok komme. På nuværende tidspunkt flyver den kun til Melbourne, Sydney, Cairns og Townsville. Jeg lægger allerede planer.....


Lørdag havde Rotary en BBQ ved Lifeflight Country music festival. Vi skulle servere æg og bacon sandwiches og en sausage sizzle. Vi skulle servere mad fra klokken 7 til klokken 18. Jeg var oprindeligt på fra klokken 16-18, men de manglede en til at være der fra 11-13, så den tog jeg. Arthur kørte mig over til pladsen, hvor arrangementet blev afholdt. Vi kørte i hans vintage bil – en gammel Vauxhall fra 1955 (tror jeg). Arthur valgte at stille op i vintage bil konkurrencen der blev afholdt i sammenhæng med arrangementet.



Arrangørerne havde sagt at der ville være 10.000 mennesker, det kunne vi godt regne ud ville være lidt overdrevet, så vi troede der ville være 4.000, og derfor havde vi købt rigeligt med mad. Sammen med Rotary klubben fra Toowoomba Øst solgte vi mad. Vi havde pølser, brød og æg, og de havde steak burgere. De 4000 mennesker som skulle møde op, valgte alle at blive hjemme den dag for der var ikke mere en 400 mennesker og de fleste af dem var frivillige hjælpere eller havde en stand. Det betød at vi ikke solgte ret meget mad i løbet af dagen. 






Konkurrencen for vintage biler sluttede klokken 15, men Arthur vandt ingenting hvilket han var utroligt skuffet over, men man kan ikke vinde hver gang! Det betød at jeg faktisk rendte med at hjælpe fra klokken 11-15, det var laaaanngg tid især fordi der ikke kom ret mange kunder! Arthur og jeg var hjmme  16, og Elizabeth kom hjem fra arbejde klokken 18. Der fik jeg at vide, at de skulle i byen for at spise. Jeg fik tilbuddet at jeg kunne komme med dem eller jeg kunne blive hjemme og se en film – jeg valgte at tage med!! Det viste sig at de skulle til middag hos deres venner som jeg mødte ved Clifton Races dengang jeg tog til det sammen med Elizabeth og Arthur. De var alle sammen søde mennesker, og jeg havde en hyggelig aften, men det var en lang dag, så jeg var kvæstet, da jeg kom hjem klokken 23.

Det var min første ferieuge! Vi må se hvad den næste bringer!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar