tirsdag den 25. april 2017

Tastes of the world


Rotary Youth Exchange i distrikt 9630 holder hvert år et event, hvor kommende udvekslingsstudenter tager til Rotary huset i Brisbane og hører om udveksling gennem Rotary og møder alle os inbounds og rebounds. Denne begivenhed var den 22. april, og i mit sidste blog indlæg nævnte jeg at jeg bagte 3 drømmekager til at tage med. 

Note til mig selv. Bed aldrig din værtsfar om at tage kagen ud af ovnen for den ender med at blive brændt. 

Arrangementet begyndte klokken 11 lørdag den 22. april. Steve og Trish (min første værtsfamilie) kørte mig til Brisbane. Det første vi gjorde da vi kom frem var at sætte vores stand op for vores land. Casey og jeg lavede vi stand sammen, og vi endte med at fylde to borde op med danske ting. Denne stand var så de kommende udvekslingsstudenter kunne komme op, kigge på vores stand og snakke med os, så de kunne finde ud af hvilke lande de skulle vælge. Gæsterne kom først klokken 13.30, så vi havde 2 ½ timer til at ordne standen og anrette vores ret. 


Hver udvekslingsstudent skulle medbringe en ret fra deres hjemland eller deres værtsland. Jeg valgte som jeg nævnte at lave drømmekage, og jeg havde snakket lidt med Casey inden og jeg overtalte hende til at lave risengrød. Opskrifterne på vores retter skulle ind i en lille bog, som blev lavet for dagen. Alle inbounds skulle skrive en side om deres hjemland og skrive lidt om os selv. Derudover skulle vi også lave en side med to opskrifter, en på retten vi lavede og en på vores yndlingsret.




Da vi havde anrettet tallerkenerne med kage og andet, og sat borde og stole op begyndte folk at komme. 



Vi var 10 inbounds og 6 rebounds samt 15 kommende udvekslingsstudenter og deres forældre og selvfølgelig en flok rotarianere. Det endte med vi var næsten 70 mennesker.


Dagen blev brugt på at svare på spørgsmål, fortælle om hvor skøn Danmark er og spise kage. Folk tog hjem klokken 14-15, men de fleste af os var nødt til at blive for at rydde op. Det tog dog ikke lang tid. Jeg tror vi var ude derfra klokken 16 efter at jeg havde sagt farvel til rotarianerne og havde givet en kæmpe krammer til udvekslingsstudenterne. Steve, Trish og jeg var tilbage i Toowoomba klokken lidt i seks.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar