mandag den 19. december 2016

Dage i Brisbane


Tirsdag den 8/12 tog Wendy og jeg med Steve til Brisbane, så vi kunne gå sightseeing, mens han kunne tage på arbejde. Vi skulle køre fra Toowoomba klokken 7, så jeg skulle op tidligt, men heldigvis fik jeg lov til at sove i bilen, så jeg var glad. Vi parkede i midtbyen. Steve gik på arbejde og Wendy og jeg gik på museum. Vi mødtes med Carol, Wendys søster, på GOMA – Gallery of Modern Art. Inden havde vi gået en tur rundt på Queensland Museum. Jeg elsker moderne kunst, så jeg nød virkelig at se det hele. Det var lidt ligesom AROS, måske bedre.














Vi spiste frokost på en græsk restaurant, og så var det tid til at komme tilbage, da vi skulle mødes med Steve klokken 3.  Vi havde lidt tid i shopping centeret inden klokken blev 3, og hvad jeg ikke havde forventet var, at der var en Georg Jensen butik i centeret. Så I ved hvor jeg brugte resten af tiden. Vi kørte hjemad klokken 3 og gæt hvem der igen fik en lur i bilen. Hehe J

Som om en tur til Brisbane på en uge ikke var nok, så tog vi alle tre derned om lørdagen igen. De havde købt billetter til Brickman. Og nu tænker I nok hvad i alverden er Brickman. Det kan jeg skam forklare jer med et ord…. LEGO. Min værtsfar er en lille smule besat af LEGO og med en lille smule, mener jeg en hel del!!! Så vi skulle selvfølgelig se udstillingen med The 50 Wonders of the World. Som I nok kan regne ud var det 50 vidundere fra forskellige steder i verden. Jeg så blandt andet Titanic, Taj Mahal, Great Barrier Rief og en masse andet. 
I må selv se om I kan regne ud hvad det alt sammen forstiller. Nogle er lettere end andre. 













































Efterfølgende var det ved at være frokost tid så Carol, Wendy og jeg satte os ned på en cafe for at få noget at spise, hvorimod Steve hellere bare ville have en Pepsi Max, så han gik ud for at finde en. Jeg var så sulten, og vi kunne se direkte ind i køkkenet, så jeg kunne følge med i hvad kokken lavede. Jeg så ham endda tabe nogle pomfritter. Heldigvis samlede han dem ikke op igen.

Da vi var færdige tog vi bussen tilbage til bilen og kørte til Brisbane Powerhouse, hvor der var et kunstværk kaldt House of Mirrors. Man blev lukket ind i en labyrint af spejle og skulle finde vejen ud. Det var fantastisk, men på samme tid forfærdeligt. Min hjerne kunne ikke finde ud af det og man blev nødt til at give slip på alt kontrollen og bare føle dig frem. Det værste var, at da vi endelig fandt ud eller hvad vi troede var ud, kom vi ind i et nyt rum med spejle.



Men vi kom heldigvis ud igen.



Da vi var færdige kørte vi tilbage til Carols hus, som tidligere var deres forældres. Vi havde en lille pause, inden vi skulle ud igen. Vi lavede aftensmad og jeg hjalp Carol med at putte nogle julelys op.

Efter aftensmad tog vi ud igen. Vi tog ind til midtbyen for at se juleshowet og julelysene. De viser et lille lys stykke på rådhhuset eller hvad det nu er midt inde i byen, og så har de oplyst en park i forskellige lys. Vi overnattede os Carol den nat og tog hjem søndag formiddag.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar