tirsdag den 20. december 2016

Lad julestemningen sænke sig


Julen nærmer sig med hastige skridt og julestemningen har sænket sig – bare ikke hos mig. Min hjerne kan ikke forholde sig til at de daglige temperature er mellem 25-30 grader, og at der ingen sne er, gør det overhovedet ikke bedre!!! Jeg mangler min hvide jul samt huer, hansker, jakke og støvler. Plastisk træ, aircondition, kolde retter.... i år bliver en interessant jul! 

Jeg har i løbet pyntet af december pyntet 4 juletræer – 3 store og et lille et. Jeg har fortalt jer om min aften hos Karina, hvor jeg hjalp med at pynte deres træ, men hvad jeg ikke har fortalt jer er at jeg har pyntet et dansk juletræ. De julehjerter som min Rotary klub havde lavet kom på træet samt dannebrogsflagene, som jeg havde fået sendt hjemmefra. 
Jeg fik hjælp af Elizabeth og Wendy. Ud over de små Rotary badges havde Elizabeth også taget blå og gul (tinsel) med, da det er Rotary farverne, men der satte jeg grænsen. Jeg ville under ingen omstændigheder forveksles med Sverige, så de kom ikke på træet. Jeg var sååååå stolt af træet, da vi var færdige med træet (som I kan se på billedet), og jeg tror også Wendy og Elizabeth var imponerede. 
Da Elizabeth var gået, og vi skulle til at gå, væltede en af hjælperne et træ og alt julepynten faldt af. Jeg kunne se han havde problemer, så vi blev lidt længere for at hjælpe ham. Han takkede os mange gange. 


Folk kunne gå rundt i kirkebygningerne, hvor julertræsfestivalen blev holdt, i 10 dage og i de 10 dage kunne man købe mad lavet af min Rotary klub. Jeg var deroppe for at kigge 3 gange. Første gang for at aflevere noget. Anden gang skulle jeg have aftensmad der oppe, men de planer blev ændret, da Trish inviterede mig til en aften med julesange i hendes kirke sammen med Blake. Og tredje gang var Wendy, Steve og jeg ude og gå for at kigge på julelys og besluttede os for at spise aftensmad deroppe.

Min Rotary klubs præsident Rob var så glad og stolt over mit træ at han skrev en SMS til min værtsfar hvor han sagde at det var godt klaret og han havde endda lavet lidt research for i beskeden stod der også at man ikke kunne forvente mere af en dansker når Danmark er de største eksportere af juletræer i hele Europa. Han var også imponeret over den tekst jeg havde skrevet til træet!!



Nogle dage senere pyntede jeg vores eget juletræ. Jeg havde nogle dagen inden jeg tog afsted på Roundabout været ude med mine værtsforældre for at købe et juletræ. Hvis jeg ikke havde været der, tror jeg ikke at de havde købt et træ, men jeg tror faktisk når det kommer til stykket, at de bliver lidt glade hver gang de kigger ind i stuen og der står et smukt juletræ. De havde mig med ude for at vælge det helt rigtige træ og for at være ærlig tog det ikke lang tid. Jeg valgte det plastisk træ der lignede mest et dansk juletræ. Jeg er jo en ekspert (det fortæller jeg i hvertfald mig selv)
Wendy og jeg besluttede os for at køre i farverne: kobber, hvid, sort og sølv. Vores træ kom til at se helt fantastisk ud. Mens vi pyntede træet hørte vi julesange - både danske og engelske.

En af mine yndlingstraditioner vi har i Danmark er helt klart vores julekalender, og takket være DR kan jeg følge med i Australien. Jeg ser en ny episode hver dag, som vi ville gøre hjemme i Danmark. Hvis DR siger noget om, at de har fået seere i Australien, så ved I nu hvorfor. Jeg spredte nemlig rygtet til en af de to piger, der skal til Danmark. Det er en god måde at lære dansk på.


Udover alt dette har de selvfølgelig også julelys her. De har en årlig julelysfestival i Queenspark, som Lions gruppen i byen står for. De dekorer en stor del af parken i alle mulige forskellige jul og har dans og sang med involveret.








Ud over denne festival har de også en konkurrence mellem private husstande. De dekorer deres hus, og et hold dommere kommer ud og dømmer for at finde nogle vindere. Når vindrene er kåret, sender avis et kort ud over alle de bedste huse, så folk kan tage rundt for at kigge. Da jeg fortalte min værtsfamilie, at jeg virkelig gerne ville ud og se nogle af lysene, var de på med det samme. Vi købte avisen for at få kortet med alle lysene, og en søndag aften tog vi ud for at kigge på nogle af dem. Vi kørte helt til Highfields for at se nogle af lysene.








Jeg tænkte også at jeg ville komme i julestemning ved at pynte huset med de dannebrogsflag og julehjerterne, der var på vores Rotary træ. Så nu kan man gå gennem vores hus og spotte hjerter overalt. Det er ret hyggeligt og min værtsmor finder det utroligt morsomt.....

Nu kan julen bare komme an.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar