søndag den 11. december 2016

Roundabout 2016 - Dag 6 + Dag 7

Dag 6 – 1/12
Bunya Mountains 
Dette var helt klart min yndlingsdag. Vi skulle ikke køre OVERHOVEDET, og vi fik en ”fridag”. Vi kunne sove længe… eller det vil sige jeg vågnede klokken 5, da jeg kunne høre Caleb snakke i telefon (meget højlydt) og besluttede mig at stå op, da der ikke var nogen chance for at jeg kunne falde i søvn igen. Det var alt for koldt!



Vi var 3, der var vågne, og vi prøvede så vidt muligt ikke at vække de andre, men da Ryan #1 forsøgte at fange en Wallaby (Wallabies er små kænguruer – Størst er Wallaroo, dernæst kænguru og mindst er wallabies) kunne vi ikke lade være med at flække af grin. Caleb og jeg græd af grin og kom ved et uheld til at vække nogle af de andre. UPS!

Til morgenmad fik vi som sædvanligt toast og cornflakes alt afhængende af hvad folk havde lyst til. Rotarianerne synes vi hvade været ekstra søde, så vi pandekager. Travis, Sonja, Caleb og jeg stod for at ryste blandingerne, og hvorfor ikke lave en dans ud af det nu hvor vi var i gang.




Shake it off

Efter morgenmad skulle vi på en vandretur i bjergene. Jeg hader normalt at gå når det er alt for varmt, men når man går i bjergerne sammen med en flok mennesker man har det sjovt med, så er det som en leg. Vi gik i bjergene i et par timer – fik mærkelig fakta at vide på vejen og stoppede for at tage et par billeder. Vi sang julesange for det den 1. december, så vi kunne begynde uden at føle skam. 









Team Skandinavien
Dette er Coco. Coco er en papegøje. Coco betyder bæ på portugisisk  
Min internationale familie 

Det er ret ironisk at det er de to australske piger der beder den danske pige om et billede sammen med alle de søde wallabies. Burde ikke være den vej?
Da vi kom tilbage til startpositionen blev vi mødt at en gruppe unge/børnm og de skulle selvfølgelig have hele historien. Så de fik at vide hvad Rotary udveksling går ud på og hvor vi alle kommer fra/skal hen. Det tog kun 2 minutter at komme igennem os alle sammen, da det ikke var første gang vi havde prøvet det.

Efterfølgende var det afslapningstid. Vi gik et par stykker over for at sætte os under et halvtag for at få lidt ro og jeg førte an, men hvad jeg ikke vidste var, at der under bordet var en bush-kalkun. Til jer der ikke ved det så har jeg en fugle-fobi, hvilket vil sige at de skræmmer mig fra vid og sans. Jeg blev panisk, da den ånssvage fugle begyndte at løbe imod mig. 
Det tog mig lang tid at komme over den åndssvage fugl, men heldigvis hjalp Caleb mig. Vi snakkede og han fik mig til at tænke på noget andet. Alle mennesker burde have en ven som ham! #friendshipgoals! 


Jeg gav op. Ingen kan hjælpe Jarrod. Han er en supermodel og ingen kan gøre noget ved det :-)  


En sjov historie følger med dette billede. Dette er Caleb og Travis de to drenge fra Roma, der skal til Brasilien. Og bag dem kan I se en MEGET stor busk. Hvad I ikke kan se er, at der inde i busken gemmer sig stinging nettle, også kendt som store nælder på dansk. Caleb og Travis ville skræmme os alle samme, så de besluttede sig for at gemme sig i busken, men de kom hurtigt ud, da de blev brændt af nælderne. De var ikke stolte af hvad de gjorde, så de forsøgte at skjule det for os andre. De vidste ikke hvad det var de havde rørt, så de besluttede sig for at putte mundskyld på, da det indeholder alkohol, men det gjorde det langt fra bedre. De havde mærker over hele kroppen i mange dage efter.
Men som i kan regne ud kom sandheden frem. Og vi grinte alle sammen!!! Historien blev genfortalt flere gang hver evig eneste dag på turen, og det er stadig min favorit historie fra turen. Så selvfølgelig skulle der tages et billede af dem foran busken. Skammens billede ahahha

Kommende dansker og svensker i dette billede. 
Vi snakkede, spillede forskellige spil og grinte til vi var udmattede i flere timer og så var det tid til aftensmad. Jeg ved ikke hvad de serverede til os til aftensmad, men det var frygteligt 0/10.
Så Marina, Isadora, 2xRyan, Nathan, Sonja og jeg gik op i kiosken for at købe is, men da den var lukket blev vi nødt til at gå ind på restauranten. Vi stod uden for lidt, da der stod at vi ikke måtte gå ind medmindre vi var 18, men vi tænkte at godt kunne gå som en gruppe 18-årige og siden vi kun ville have is, så kunne det vidst godt gå. Vi fik milkshakes og andet og nød hinandens selvskab. 

Da vi kom tilbage havde vi en fest i Caleb og Ryans telt. Vi hørte internationalt musik (havde en fest til Ai se eu te pego og tudede af grin, da Nathan sang til en belgisk sang). Jeg spillede Stack og Flappy Bird på Calebs telefon for at slå hans rekorder (hvilket jeg gjorde) og blev for at sige det på en pæn måde lettere irriteret, da Ryan #2 slog mine rekorder. Vi spillede indtil langt over vores ”sengetid” for at slå hinandens rekorder, og det endte med, at jeg måtte give op, hvilket jeg virkelig hadede!!! Derefter var det sengetid! 


Dag 7 – 2/12
Bunya Mountains - Toowoomba - Wivenhoe Dam
Det var tid til at sige farvel til Bunya Mountains og køre imod vores sidste campingplads for ugen. Vi kørte fra bjergene efter vi havde fået morgenmad, men vi alle skulle til at stige ombord på bussen blev os inbounds kaldt tilbage for at have en lille snak om David. Hvis I ikke ved hvad jeg snakker om, så vil jeg råde jer til at læse mit tidligere opslag om at blive sendt hjem. Da vi endelig fik lov til at gå ombord på bussen kørte vi mod Toowoomba hvor vi skulle have frokost. 





NAP TIME

Kreativiten fejler skam ingenting


Men inden vi kom til Toowoomba skulle vi lige tanke op for mad og drikke i Dalby for aller sidste gang. Det første vi så, da vi kom ind i centeret var julemanden. Rosie fik den geniale idé, at vi skulle have et billede med ham – ALLE SAMMEN! Vi brugte en halv time på at få 25 mennesker til at være i ét billede. Det var en kamp! Vi fik også en del tilskuere, da folk stoppede op og kiggede på os i vores matchende trøjer. Nogle folk begyndte endda at grine af os. Jeg tror vi skræmte julemanden. 


Bogstaveligtalt et toiletselfie...vi ville bare gerne have et minde om et toilet uden frøer
Photobomb af Rosie
Ma Chinhole girl <3
I Toowoomba var det meningen, at vi skulle snakke med medlemmer fra alle 6 klubber – også min klub, men det viste sig, at en af klubberne som normalt havde møde den dag ændrede det, så at vi kom, var en del af deres møde.
Vi blev mødt til en stor god frokost med et stort udvalg. Vi gav dem 9/10. 
Jeg fik snakket lidt med medlemmerne. Jeg var ikke helt sikker, at de vidste at der var en udvekslingsstudent i Toowoomba, men det lærte de i hvert fald. 
Jeg snakkede lidt med Ryan (Østrig) og Jarrod om det at være udvekslingsstudent. Det var ikke en særligt seriøs samtale eheh. De synes jeg er mærkelig fordi jeg er så stolt af at være dansker - især hvis jeg finder en dansk ting i Australien (jeg så de solgte Sommersby). 


Vi sagde farvel til dem alle og kørte imod Wivenhoe Dam. Det var meningen, at vi skulle sætte vores telt om ved det samme vi kom frem, men det var alt for varmt, så vi tog en svømmetur i stedet. Vi var i vandet i et par timer og forsøgte at lære drengene at flyde, men de blev ved med at synke. Vi spillede bold uden en bold, men med tang i stedet for, og forsøgte at skræmme hinanden ved at dykke. 

Efter vores svømmetur var det en lille smule køligere, så vi kunne sætte vores telt op, men inden vi nåede så langt var det tid til aftensmad. Vi gav Rotary klubben fra Ipswich 5/10 point. Vi ville gerne lave en klage… Australien er kendt for sin Sausage Sizzle, hvilket vi ikke fik en eneste gang på turen. Det synes vi var alt for dårligt! Vi håbede på, at vores sidste aftensmad sammen ville være en sausage sizzle, men vi troede forkert! Ingen pølser til os….



Totally AMBY! 

Da vi havde sat vores telt op og havde taget et bad (igen med en klam grøn frø, der kiggede på mig), så havde vi vores sidste samling. 


Før 
Efter - nu med telt
Vi havde en runde hvor Rotarianerne stillede os spørgsmål angående turen, så de kunen se hvad vi havde fået ud af turen og hvad de kunne gøre bedre til næste år. Derefter fik vi hver især et dyr lavet af hvidt papir. På dyret skulle vi alle skrive vores navne og da vi kom hjem kunne vi putte dem på vores blazer til et minde. 



Vi legede nogle lege bare os udvekslingsstudenter, og lavede aftalen, at hvad der skete mellem os udvekslingsstudenter bliver mellem os udvekslingsstudenter, så jeg kan desværre ikke fortælle jer mere. Nogle ting skal forblive en hemmelighed hahaha.
Da det blev midnat gik jeg i seng, da jeg vidste at jeg skulle op 6 timer senere, så jeg måtte hellere få en smule søvn.

Vi fik gæster i løbet af aftenen....opossum!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar