søndag den 11. december 2016

Rotary julefrokost


Dagen efter jeg kom hjem fra Roundabout var jeg blevet inviteret til en julefrokost for min Rotary Klub. Temperaturen var ligesom på vores Roundabout tur ret høj, så jeg havde klipklapper på. 
Jeg tror det var første gang jeg nogensinde har taget til en julefrokost i mine klipklapper.

Vi skulle mødes klokken 4 ved Bowls klubben ved siden af St. Ursulas College. Vi startede med at spille Bare Foot Balls i 2 timer. Bowls er lidt ligesom petanque, udover at bowls er langt sværere, da bolden er større og tungere og man skal virkelig kontrollere hvor man triller den hen, da den kurver midt i det hele. Bowls er efter min mening langt sjovere end petanque. Vi var alle sammen meget seriøse. Vi spillede tre imod hinanden. Jeg var på hold med Wendy - min værtsmor og Rob - min klubs præsident. Rob lærte både Wendy og jeg hvordan man gjorde og det viste sig at vi faktisk var ret gode. 

Ligesom petanque handler Lawn Bowls om at komme tæt på den lille bold, som i dette spil var hvid. Det er endnu bedre hvis man rammer den. Jeg ramte den 2 gange, hvilket jeg var virkelig stolt af. Jeg skal måske overveje en karriere som bowls spiller. 



Efterfølgende spiste vi som man normalt gør ved en julefrokost. Vi fik tag selv bord, men ikke ligesom en dansk julefrokost. 99% af maden var kold, da det var så varmt udenfor.
Til dessert havde vi to valgmuligheder: frugtkage eller pavalova – mere australsk bliver det ikke. Vi snakkede og snakkede og snakkede som man gør ved en dansk julefrokost og så var aftenen gået. Jeg ønskede dem alle en god jul, snakkede lidt med Steve og Trish og så tog jeg hjem med Steve og Wendy. Det var en god aften, og jeg var glad for, at jeg fik lov til at deltage i en rigtig australsk julefrokost. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar