fredag den 9. december 2016

Roundabout 2016 - Intro + Dag 1

Som jeg fortalte jer om tidligere tog jeg lørdag den 26/11 på en rundtur i mit distrikt sammen med alle de andre udvekslingsstudenter. Selvom jeg har fortalt jer om nogle af dem tidligere, synes jeg det var passende at sætte navne på dem. Vi var 25 udvekslingsstudenter. 11 inbounds og 14 outbounds

Inbounds: (alle os som er kommet til Australien)
-       Malene: Danmark (hehe)
-       Isadora: Brasilien
-       Marina: Brasilien
-       Malin: Sverige
-       Nathan: Belgien
-       Heloise: Belgien
-       Paul: Østrig
-       Sonja: Tyskland
-       Nina: Frankrig
-       Marieke: Schweiz
-       Irin: Taiwan

 Bagerst: Marieke, Sonja, Malin, Paul, mig, Heloise og Irin. 
Midten: Marina og Nina.
Nederst: Isadora og Nathan.
Outbounds: (alle dem som skal ud + hvor de skal hen)
-       Tzani: Danmark
-       Claire: Danmark
-       Emily: Sverige
-       Caleb: Brasilien
-       Travis: Brasilien
-       Ryan: Østrig
-    Emily (Em): Slovakiet
-       Jarrod: Tjekkiet
-       Ryan: Tyskland
-       Ehlayna: Østrig
-       Maddie: Schweiz
-       Ellie: Spanien
-       Sydonie: Italien
-   Harris: Frankrig


















Vi havde tre rotarianere med os på tur for at holde øje med os. 

Rosie (udvekslingsstudent for 10 år siden - nu Rotary medlem), John og David.
En anden person som er værd at nævne var vores buschauffør. Hans humor drev os til vanvid, og hans attitude var ikke altid den bedste, men han er Carl så hvad kan man regne med.

Dag 1 – 26/11
Wacol – Toowoomba – Pittsworth – St. George
Irin og jeg blev kørt til bussen af Steve og Wendy, så vi var ved Picnic Point klokken 10, hvor bussen fra Brisbane fyldt med udvekslingsstudenter ankom i Toowoomba. Irin havde overnattet os mig fra fredag til lørdag, da hun normalt bor i Roma, 4 timers kørsel fra Toowoomba. Os i og omkring Toowoomba fik lov til at stige ombord på bussen i Toowoomba, da det ville være åndsvagt, at vi skulle køre til Brisbane for at komme tilbage til Toowoomba 2 timer senere. Udover Irin og jeg, hoppede Caleb, Travis, Harris, Ellie og Tzani også på i Toowoomba.

Bussen stoppede i Toowoomba i en halv time, så vi alle kunne komme ombord, og så vi kunne sige hej til dem alle og farvel til vores forældre (mest hej). Vores første stop var det lokale supermarked, hvor vi købte slik og drikkevarer, så vi kunne overleve på turen. Buschaufføren sagde til os, at han ingen regler for mad i bussen undtaget varmt mad, så vi skulle gribe chancen og spise alt det, som vi ikke måtte spise derhjemme. Og jeg kan fortælle jer en ting. DET GJORDE VI!! I løbet af ugen blev der på bussen kørt slik, kage, chips, kiks og alt muligt andet usundt ind. Det var skønt i starten, men til sidste havde vi alle fået nok af det og savnede frugt og grønt. Til mit forsvar skal det lige siges at jeg ikke købte meget usundt – de fleste af mine penge blev brugt på vand. (Men det skal så også siges, at jeg fik rigeligt med usundt, da alle var så søde at dele mad ombord på bussen.)
Emily og jeg var imponerede over, at de allerede var trætte på første dag :)

Marker....hvad vi så mest af i bussen på dag 1!
Vi fik handlet ind og så gik turen mod Pittsworth, hvor vi blev mødt af Rotary klubben fra Pittsworth, der skulle servere frokost for hos. Vi spillede fodbold og basketball i en hallen tilknyttet Rotary klubbens faciliteter. Vi fik en god frokost med kylling og burger. Vi var lidt i tvivl om hvad vi skulle putte i burgerbollen, da der kun var pastasalat og kyllingelår, men det var alligevel godt. Vi gav dem 6/10 (vi lavede et point system).
Toilet-køen! 25 unge og ét toilet...der var drama!
Hallen, hvor vi fik frokost

Vi tog vores første gruppebillede sammen udenfor og i det samme øjeblik begyndte det at dryppe…. 

Vi steg ombord på bussen og kørte mod St. George, hvor vi skulle overnatte. Ingen af os havde tidligere været i St. George, så vi stod for lidt af en overraskelse. Vores første nat var heldigvis indendørs. Vi skulle sove i St. George State Schools hal. Vi fik alle en fold-ud-seng (der lignede en båre) at sove på. Jeg er forholdsvis høj (har jeg fundet ud af), og jeg havde problemer med lægden på sengen, da mine fødder altid stak ud.

Aktiviteter på første dagen...
Rotary klubben fra St. George stod for vores aftensmad. Vi gav dem 7/10. Vi var godt tilfredse med vores første aftensmad!
Rotary medlemmerne fra St. George 
Desperate udvekslingsstudenter!

Tak fra os udvekslingsstudenter til Rotary klubben fra St. George
Solnedgangen dag 1 - et ord: fantastisk 

Efter aftensmad fik vi lov til at tage bad. Der var 3 baderum. Pigerne fik to og drengene fik det bedste, da der var flere piger end drenge, så på en måde var det fair. Vi fik de ”klamme” baderum, som brugte et bord om badeforhæng og havde edderkopper over det hele. Da vi ville bade virkede afløbet selvfølgelig ikke, så vi havde en lille flod gennem badeværelset. Det skal så lige siges at ingen druknede, udover den edderkop som jeg slog ihjel, så ingen grund til bekymring! 
Vores sengetid var klokken 10, men et par stykker af os blev oppe og hørte lavt musik og snakkede. Vi troede vi ville for skæld ud af rotarianerne, men de var så trætte at de faldt i søvn med det samme. Jeg tror vi drænede dem for energi. 

Første dags rejse!














Ingen kommentarer:

Send en kommentar