mandag den 19. juni 2017

Rotary Changeover og besøg fra vesten

Min tid i Australien er så småt ved at løbe ud, så jeg må nyde hvert et sekund jeg har tilbage, og derfor har jeg også lagt planer for hver weekend, så jeg ikke spilder min tid. Weekenden den 10.- 11. Juni havde jeg arrangeret så Kaho en udvekslingsstudent fra Japan, der bor i Goondiwindi (en by 2 ½ timers kørsel vest for Toowoomba) kom og besøgte mig, da hendes værtsfamilie skulle til noget i Toowoomba. Og Kaho var så heldig, at den weekend også stod på Rotary Changeover i min Rotary klub, så hun fik lov til at tage med mig og gøre mig selvskab den aften.

Kaho kom klokken 15 lørdag eftermiddag efter at jeg havde haft hele dagen til mig selv, da Arthur spillede golf og Elizabeth arbejdede. Det var meningen at Arthur skulle være hjemme klokken 15.30, men han dukkede ikke op før klokken 17, så vi havde hele dagen for os selv. Vi lavede ikke det store udover at grine og fjolle rundt.



En Rotary changeover til jer der ikke kender Rotary er en middag hvor klubben skifter præsident. Som jeg har forstået så plejer det er være en meget formel aften med en middag og taler, men sådan var det ikke i år.
Min klubs nye præsident Amanda havde besluttet sig at lave lidt om på tingene, og gør det en ”stå-op-middag” så der var ingen borde og stole hvor man skulle sidde og have en formel middag tværtimod så blev så håndmader delt ud, og det var hvad vi fik at spise den aften.
Det var en ankomst klokken 18 til en 18.30 start, og der var overraskende mange menneske der. Tim havde dagen forinden, da han hentede mig fra skole, fortalt mig at omkring 55 mennesker havde tilmeldt sig, og 40 af dem var fra min klub, hvilket var et godt tal.
Da vi ankom sagde jeg hej til en masse mennesker som jeg ikke har set i lang tid, så som min anden værtsmor Wendy og min tredje værtsmor Nicky.
Elizabeth var MC, den aften så hun havde travlt med at snakke med en masse mennesker, så Kaho og jeg måtte klare os selv.


Vi fandt det lidt akavet først og vi fik nogle mærkelige blikke, men jeg fandt senere ud af at det var fordi jeg havde shorts på og det overraskede mange, men hvad kan jeg sige jeg er fandt til kulden, så når det bare er en smule varmt så tager jeg chancen og tager ”sommer” tøj på. Jeg forstår dog stadig ikke helt hvorfor de var så overraskende for jeg havde strømpebukser på under, så det var ikke fordi jeg havde bare ben eller noget.
Men Rob kom op til os og begyndte at snakke med os, og sagde noget der virkelig gjorde mig glad. Han sagde at de ville savne mig i klubben! Da Rob gik flygtede Kaho og jeg til badeværelset hvor vi kunne gemme os indtil det begyndte.



Elizabeth startede middagen af med en lille velkomst tale, og så gik mikrofonen over til David Snow der fortalte lidt om Rotary symbolet og derefter havde en skål til Rotary International i mellem tiden kom de rundt med lidt mad.
Dernæst holdte den kommende distrikts guvernør en tale, og så var mikrofonen tilbage til Elizabeth der havde en lille leg for aftenen. I blandt os var der nemlig en hemmelig agent der havde en hemmelig mission, og vi skulle finde ud af hvem det var. Vi fik et par ledetråde, og så var det ellers med at komme rundt og snakke med folk for at finde ud af hvem det var.

Derefter havde vi lidt tid til at snakke inden Rob skulle på og holde hans ”afskedstale” og overgive præsidentskabet til Amanda. I den tid fik jeg snakket til med Suresh og Nicky, Steve og Wendy, Tim (som var ved at være en smule beruset) og Terri og en masse andre.

Da Rob holdte sin sidste tale som præsident begyndte jeg næsten at græde. Han begyndte at snakke om alt der er sket i klubben mens han var præsident og han begyndte med at nævne mig. Han sagde at jeg hurtigt var blevet en del af klubben og de var kede af at se mig tage af sted, da de ville komme til at savne mig, og mens han sagde det kiggede jeg rundt i rummet og folk nikkede og Terri som sad på en stol ved siden af mig krammede mig og sagde at det var rigtigt. Tim sagde også et eller andet, men han havde efterhånden fået et par glas rødvin, så jeg lyttede ikke til ham.
Derudover sagde Rob også at det var fantastisk at se hvordan familier var kommet sammen ved at tage sig af mig, også familie som ikke vært for mig, og det måtte jeg give ham helt ret i.
Heldigvis gik han også videre til at nævne andre ting der var sket i hans tid som præsident, så han skiftede emne lige inden en tårer trillede ned af min kind. PYHA

Da Rob havde snakket i noget tid var det tid til at Amanda skulle have overrækket præsidentkæden efter at den officielle ceremoni havde fundet sted, og så var Amanda officielt præsident i Rotary Club of Toowoomba.
Hun havde derefter en lille tale om hvad hendes planer for klubben var, og så kaldte hun hendes bestyrelse op så de også kunne få deres titler.

Og så var det tid til dessert. Der var et meget lille kage bord, men det stoppede ikke Kaho og jeg.

Derefter gik mikrofonen tilbage til Elizabeth og det var tid til at finde ud af hvem den hemmelige agent var, og det vidste sig at en af rotarianerne faktisk havde regnet det ud, så han fik selvfølgelige en præmie.

Og så var aftenen slut. Det havde været en rigtig god aften, og jeg var ked af at den var slut, men så kom Tim og til Kaho og jeg og krammede os og sagde at han havde inviteret Elizabeth og Arthur tilbage til hans hus, og det betød at vi også skulle komme, så aftenen var ikke slut.

Da jeg sagde farvel til David Snow, som er jokeren i min Rotary klub, så begyndte han også at snakke om at de kommer til at savne mig, og at jeg skal holde kontakten til dem, og han fortalte mig at hans bor havde været værtforældre til mange udvekslingsstudenter og han var blevet inviteret til fem bryllupper ud af udvekslingsstudenterne, men David sagde at inden jeg nåede så langt så skulle jeg lige sende en profil af min kæreste når jeg får en, så folkene i min Rotary klub kunne godkende ham.

Efter vi kørte fra Golf klubben, hvor Rotary Changeoveren blev holdt, kørte vi til Tim og Terris hus til en afterparty, hvilket kun var 5 minutters kørsel derfra, men Arthur for selvfølgelig vildt på vejen.

Kaho og jeg var ved at sulte, da de næsten ingen mad havde serveret, og det var ikke kun os der tænkte det for Terri havde fundet en masse mad frem til os da vi kom hjem til dem.


Vi kørte fra Tim og Terris klokken 23.30, og Kaho og jeg spurgte pænt om vi ikke kunne køre omkring Macca’s på vej hjem, og det kunne Elizabeth selvfølgelig ikke sige nej til, så vi havde en Midnight Maccas Run, og var først hjemme 00.15.


Søndag morgen vågnede jeg klokken 9.30, fordi jeg havde glemt at slå vækkeuret fra, men jeg blev i min seng indtil Kaho kom ind og forsøgte at vække mig.
Til morgenmad lavede Elizabeth mig en af hendes verdensklasse omeletter, hvilket var en fantastisk måde at starte dagen på.
Da vi alle var klar til at tage af sted kørte vi alle fire til Grand Central for at shoppe lidt. Jeg manglede det sidste til Rotary formal (kommer senere) og Kaho manglede nogle sko.
Det var meningen at Kahos værtsmor ville komme og hente hende hjemme ved os klokken 13.30, men vi var forsinkede så klokken var 13.40 inden vi var hjemme. Heldigvis var hun ikke kommet da vi kom hjem, så vi havde tid til at skynde os at lave en portion vafler, så Kaho kunne få nogle inden hun blev hentet. Og det var perfekt timing, da jeg havde lavet den første portion, da Mandie (Kahos værtsmor) kom ind af døren, så hun fik også to vafler med is – sikke en sund frokost!

Jeg sagde farvel til Kaho og gav hende en kæmpe krammer, da jeg vidste at det ville være sidste gang jeg ville se hende i meget lang tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar