søndag den 4. juni 2017

Safari – Dag 4


Albury til Melbourne

På fjerde dagen ankom vi i Melbourne. Vi kørte fra Albury klokken 7 den morgen efter at have pakket vores ting telte sammen og spist morgenmad.



Denne dag skulle vi kun køre i 4 timer, så vi skulle ikke køre så langt. Det ville dog tage længere tid for os eftersom vi var i en bus, og vi skulle have nogle stop på vejen, såsom en frokost pause.  

Vi blev læsset af bussen i Melbourne klokken 14, og skulle først være tilbage klokken 17, så vi havde tre timer til at gøre hvad vi havde lyst til. Vi blev læsset af ved DFO – Direct Factory Outlets, og det var den perfekte mulighed for at købe nogle ting vi manglede, såsom mere varmt tøj. 
Sonja, Milena, Heloise, Katharina og jeg gik på udkig i centeret. Sonja manglede en hættetrøje og varme sokker. Katharina manglede et tæppe. Jeg manglede en parfume. Og vi manglede alle sammen noget at spise, da vores frokost var wraps (dette kommer I til at høre mange gange i mine blogindlæg for turen).

Efter at have købt de sidste ting i DFO, så gik vi ud til floden, hvor vi tog de klassisk billeder med en fantastiske udsigt i baggrunden. Derefter gik vi ned langs floden og krydsede en af broerne og udforskede fantastiske Melbourne. Vi vidste, at vi havde dagen efter til at udforske byen, og at vi skulle være tilbage på bussen klokken 17, så vi kunne ikke gå for langt ind i selve byen.













Efter at have taget nogle fantastiske billeder, og set nogle smukke steder langs floden, så krydsede vi igen broen og gik tilbage til DFO, hvor vi skulle mødes med Carl, men inden vi nåede så langt, så fandt vi det mest europæiske vi har set længe. Når jeg siger dette så tror I nok, at jeg er bindegale, men vi så træer. Og det var ikke bare hvilke som helst træer det var træer, der var ved at miste deres blade, så de havde de fantastiske efterårsfarver. Det var længe siden vi alle har set så smukke træer, da der i Australien ikke er efterår og forår, men nærmere bare sommer og vinter. Og det var derfor vi blev så glade da vi så dem.








Da vi kom tilbage til bussen hoppede vi ombord og kørte til Big4 campingpladsen, hvor vi skulle være i to nætter.

Når det hele bliver lidt for meget og man bare gerne vil tage en lur
Denne gang da vi skulle slå teltene op, havde vi begrænset plads, så vi blev nødt til at slå vores telte op på to lange rækker.

Den aften var jeg på madholdet for første gang, hvilket betød at jeg skulle hjælpe til med at servere maden, og efter vi var færdige med at spise skulle jeg hjælpe med at vaske op.
Det var også første gang vi vaskede tøj den aften, så det havde vi også nogle problemer med, men mens tøjet blev vasket gik Sonja og jeg ud for at udforske campingpladsen, som vi gjorde hver gang vi kom til en ny campingplads. Denne gang fik vi dog flere med os så det endte med at Heloise, Milena, Erik, Sonja og jeg alle gik en tur rundt på pladsen.

Det var et TV-rum, hvor der var varmeapparater og Wi-Fi, så da det var sengetid og lederne ikke kunne finde os i vores telte, så vidste de godt for de kunne finde os alle sammen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar