lørdag den 24. juni 2017

Seaworld


I sidste uge havde jeg ingen skole, da jeg havde snakket med min skole og de havde sagt at jeg ikke behøvede at gå til eksamenerne, hvilket betød at jeg havde fri hele ugen.
Om mandagen tog jeg til Australia zoo med Elizabeth og Arthur, og fredag havde jeg aftalt med Steve og Wendy (min anden værtsfamilie) at vi skulle tage i Seaworld ved Gold Coast, da vi havde snakket om at gøre det lige siden tiden hvor jeg boede ved dem.

Fredag den 16. kom Steve og hentede mig klokken 7.30, og så kørte vi til Brisbane for at hente Wendy, da hun var nede og besøge sin søster. Køreturen fra T-bar til Seaworld tog næsten tre timer, da vi havde et stop i Kenmore, så vi var dernede klokken lidt i 11.

Det første vi gjorde da vi kom frem var at studere kortet som vi fik uddelt, og vi fandt ud af hvornår de forskellige shows var på.












Det første show var klokken 11.15, og det var delfin showet, hvilket jeg var vildt begejstret for. Desværre var delfin showet helt nede i den anden ende af parken, så vi havde lidt at en gåtur for at komme derned, men vi kom frem og det var det mest fantastiske show. De lavede spring og andre fantastiske ting. Det værste var dog at der var en million måger, som var efter folks mad, og det skete at de gik til angreb på folk, når de købte mad, hvilket skræmte livet af mig!!!








Efter delfinshowet gik vi til sælerne/søløverne og derefter fik jeg Wendy overtalt til at tage med mig i rutsjebanen selvom hun var meget imod det. Derefter satte vi os ned da Steve var blevet sulten. Han købte en pizza og Wendy ville have et stykke, men en af mågerne stjal pizzaen ud af hånden på hende, så hun fik ikke andet end en lang næse.




Klokken 12.30, var der endnu en delfin præsentation, men vi var der kun i 5 minutter før vi var ved at falde i søvn, da det var så kedeligt, så vi gik i stedet til pingvin encounteren.

Klokken 13.00 var der en jetboat præsentation/ stunt show, så vi havde kun en halv time med pingvinerne, hvilket overhovedet ikke var længe nok for jeg ELSKER pingviner, og jeg havde lige fået en hel masse nye venner!









Jet Stunt Extreme havde 4 af verdens bedste jet ski udøvere, og det var lidt at et vildt show, men det var så fedt at se dem lave alle mulige tricks, og der var publikum blev delt i to hold, så der var en konkurrence mellem os for hvem der kunne juble højest.  


Klokken 14.30 var Fiske detektivernes søløve show på, og selvom det var for børn så gik vi stadig ind for at se det, og det var faktisk ret underholdende.




Efter søløve showet fik vi ud for at se på isbjørne, og gik ned til akvariet og bassinerne hvor man kunne røre ved nogle af fiskene. Jeg var helt betaget at akvariet, da der var hajer, farverige fisk og den smukkeste skildpadde.













Isbjørnene var ikke meget ved da de var lå og sov, men da en af dyrepasserne kom med mad og legetøj så var de lige pludeslig på pletten. 



Det sidste show vi så var klokken 15, og det var absolut mit yndlingsshow da det var pingvinfodring. Det var de små pingviner, og der var 41 af dem, og jeg kunne simpelthen ikke stå for dem. Jeg lærte så meget om pingviner, og jeg var lige ved at stjæle en, men det gjorde jeg dog ikke!!





Da pingvin showet var færdigt var jeg ved at være godt sulten, da jeg endnu ikke havde fået frokost da jeg var så optaget at alting, men alting var lukket da klokken næsten var parkens lukketid, men vi fandt heldigvis et sted hvor de gerne ville sælge os noget mad.

Inden vi tog hjem tog vi monorailen hele vejen rundt i parken, så vi fik set parken oppe fra. Det bedste var at vi så en af søløverne jagte en fugl – I har ingen anelse om hvor meget jeg elsker søløver efter det øjeblik!


Klokken 16.30 var vi klar til at tage hjem, men inden vi kunne komme ud til bilen skulle vi lige igennem gavebutikken, og I ved hvad det betyder. Jeg skulle selvfølgelig have en pin til min blazer.


Vi var tilbage i Toowoomba klokken 18 efter en god og oplevelsesrig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar