onsdag den 14. juni 2017

Safari - Dag 22


Airlie Beach
Dette var en af de bedste dage på hele turen. Vi skulle nemlig på Ocean Rafting ud for at se de berømte Whitsundays. 

Whitsundays er en øgruppe der består af 74 øer på den smukke tropiske kyst ved Great Barrier Reef i Queensland.
Vi blev hentet fra campingpladsen klokken 9. Vi blev delt op i to grupper. Hold et, hvilket var mig skulle ombord på båden Thrilla (et virkelig passende navn for vi havde den bedste båd by far). 



Vores først stop var ved uden for Hook Island, hvor vi hoppede i vandet for at snorkle. På denne tur har jeg virkelig lært at elske at snorkle, og at snorkle ved Great Barrier Reef var fuldstændig surrealistisk.
Derefter hoppede vi ombord på båden igen og sejlede til Whitsunday National park, hvor vi skulle på en lille bushwalk til Hill Inlet Lookout. Denne gåtur tog cirka en halvtime, men jeg gik ekstra hurtigt da jeg virkelig skulle tisse, og denne gang var det endnu en fornøjelse at gå for toilettet da det endnu engang var et droptoilet FEDT!
Da vi endelig kom op til udsigtspunktet, så var det det hele værd. Der var den mest fantastiske udsigt, og selvom vi kun havde 15 minutter deroppe, så nød vi hvert eneste sekund af det.
















Da vi kom tilbage på båden skulle vi kun sejle i cirka 20 minutter, før vi var ved den verdens berømte Whitehaven Beach. Sejlturen dertil var fantastisk, vi spillede høj musik, skrålede med på sangene og kaptajnen gik fuldstændig amok. Han red på de andre bådes bølger, så vi havde den vildeste tur.




Da vi kom frem ved Whitehaven Beach var det ligeså fantastisk, som jeg havde forestillet mig. Jeg har aldrig været den største strandelsker, men dette var helt vidunderligt. Sandet var fint og hvidt, og vandet var klart og blåt. Det var den perfekte strand oplevelse. Sandet siges at være eksfolierende, så vi skrubbede alle sammen vores krop med sandet.



Vi spiste frokost ombord på båden, og denne frokost var verdensklasse. Vi fik salater, kartoffelsalat, frisk frugt og grøntsager, kylling, øster og en masse andet. Jeg ville ønske, at Bob havde været der, så han kunne se hvordan en frokost faktisk skal se ud.
Vi havde godt tre timer ved Whitehaven Beach, og den tid blev brugt på at svømme i det krystal klare vand.
Vi prøvede endda at fange en fisk, da der var en million af dem, og af en eller anden grund så fulgte de efter mig hele tiden.


Sejlturen i båden var helt fantastisk, og mandskabet ombord på vores lille båd gjorde det en fantastisk oplevelse. Vi brugte hele dagen ude på havet, og klokken var ved at være fire, før vi så havnen i Airlie Beach igen. Inden vi kom ind i havnen lavede vi nogle 360 grader spins, og det var en perfekte måde at slutte turen af på.

Den aften spiste vi som konger. Bob havde virkelig uppet sig og havde købt skaldyr, kylling, frugt og grønt, cheesecakes og andet fantastisk mad. Maden forsvandt utroligt hurtigt.

Efter middagen gik Sonja og jeg endnu en gang rundt for at kigge på de gamle biler, jeg har aldrig set hende så glad før. De gamle biler var på campingpladsen da der var en fest i nærheden. Da vi kom tilbage havde en flag signerings runde, hvor vi alle skrev en sød lille besked på hinandens flag.



Sengetiden var som hvilken som helst anden dag klokken 22, og den dag var jeg så kvæstet at jeg faldt i søvn med det samme jeg lagde mig på min stretcher.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar