onsdag den 14. juni 2017

Safari – Dag 18


Charters Towers til Cairns

Vi kørte fra Charters Towers tidligt den morgen, hvilket betød at vi skulle pakke vores ting ned i mørket, og det var ikke specielt sjovt, da alt var vådt efter al den regn som var kommet. Det var en klokken 5 start, og klokken 5.30 skulle alt være pakket ned og være på bussen, og vi nåede det!
Med det samme vi kom ombord på bussen og Carl slukkede lyset, så faldt vi alle i søvn, og vi vågnede ikke før Carl vækkede os med hans elskede godmorgen sang.



Dagens første og fedeste stop var i Tully, hvor vi stoppede vi den store gummistøvle. Tully er en by hvor det regner hele tiden (lidt ligesom Danmark), så det var naturligt at de havde en kæmpe gummistøvle inde midt i byen, og det bedste var at man faktisk kunne klatre op i den, hvor fedt er det lige!
Vi havde en halvtime i Tully til at købe noget slik, udforske byen som forresten havde Rotary skilte over det hele, og klatre op i gummistøvlen. Derefter kørte vi videre imod Cairns, som på daværende tidspunkt var to timer væk.  




Vi ankom ved vores indkvartering i Cairns lige inden det var frokost tid. Vi havde tre nætter i lejligheder mens vi var i Cairns, og det var vi utroligt begejstret for.
V fik alle sammen en hytte, og i hver af pigernes var der omkring 4 piger. Jeg var i hytte med Chloé, Kaho og Isadora, men der var selvfølgelige drama da alle ville flytte rundt, og selvfølgelig kunne ingen af dem blive enige, så Carl blev nødt til at komme ind og sige, at inden måtte skifte værelse, men jeg var ligeglad for jeg havde ikke tænkt mig at flytte, da jeg havde vi eget lille værelse. I vores lejlighed var der nemlig to rum. I et rum var der tre senge - en dobbeltseng og to enkelsenge, og i et rum ved siden af var der en dobbeltseng. John som havde givet og værelserne havde spurgt om jeg ville have et værelse for mig selv, og hvem siger nej til det! 

Efter at have spist os mætte i wraps kørte vi ind til Cairns midtby, hvor vi blev læsset af klokken 14, og så have vi indtil klokken 20 til at udforske byen.

Vi startede med at gå rundt i midtbyen for at se om vi kunne finde noget at bruge vores mange penge på (jokes vi er stadig fattige). Vi startede med at være en forholdvist stor gruppe med Nathan, Lukas, Paul, Kaho, Sonja, Milena, Lena og jeg, men Kaho blev irreteret på os, da vi ikke lavede andet end at skændtes, så hun fandt en anden gruppe at gå med. Det er hvad der sker når man går i en stor gruppe.













Derefter gik vi ned til havnen og stranden, men inden stoppede vi lige ved Maccas for at få en frozen coke.
Lukas og Paul hoppede i lagunen, Milena og Lena gik over og dansede med en af fitness instruktørerne, og Sonja, Nathan og jeg sad og passede på vores tasker og snakkede.










'













Derefter var klokken ved at være 18, og det var tid til at finde noget at spise. Paul ville have pizza, og han var ved at blive godt sur på os, men vi ville alle sammen ind til Night Markets inden vi fik noget at spise, da det er det Cairns er kendt for. Og for at være ærlig, så var det noget af det bedste vi har oplevet på turen. Det var bare et simpelt marked, men der var bare en fantastisk stemning derinde, og hvis Paul ikke var blevet sur på os fordi han var sulten, så kunne jeg have blevet derinde hele aftenen.




Vi fandt et sted at spise, hvor de havde pizzaer, så vi skyndte os at bestille, så Paul kunne få hans forbandede pizza, men så rejste Paul og Lena sig og sagde at de lige skulle ud og købe noget, og at de ville være tilbage inden pizzaerne kom. Men det var de ikke, så Nathan, Lukas, Milena, Sonja og jeg nød pizzaerne uden Paul og Lena. Jeg var så sur på Paul. Han havde tvunget os alle sammen til at spise på den dyre pizza restaurant, og så skred han bare, så vi tog de sidste 4 stykker pizza med til dem, og fik dem til at betale for det.




Da vi fandt dem igen var de nede på stranden sammen med Matias, og jeg sværger hvis der ikke havde været så mange mennesker omkring os, så havde jeg slået Paul ihjel, men han fik sine kolde pizzaer, og hans ansigts udtryk, da jeg fortalte ham at han skulle betale for det, var det hele værd.




Da Nathan og jeg sad og ventede på de andre, kom en mand op til os og gav os en billet. Det viste sig, at han var musiklærer på en af Cairns skoler, og han var ved at samle penge sammen, så han var ude for at uddele bøder til folk, men det var ikke seriøse bøder for, da han kom op til Nathan og jeg, sagde han, at vi var anholdt for at have det alt for sjovt i Cairns, og jeg fik en bøde for at være for pæn. Da de andre kom tilbage fik de også en ”bøde” og det endte med, at vi fik en rigtig god snak med manden, og vi gav ham alle en dollar eller to for han havde lige gjort vores aften så meget bedre.


Vi var tilbage ved lejligheder klokken 20.30, og den aften brød vi igen reglen for at drenge ikke måtte være på pigernes værelse og omvendt.

Vi havde en RIGTIG GOD aften på Sonja og Lenas værelse. Det endte med at vi nærmest havde en fest inde på værelset. Til sidst var vi nemlig 11 - Marieke, Milena, Lorenzo, Matias, Lukas, Paul, Nathan, Oceane, Sonja, Lena og jeg på det lille værelse. Jeg havde inden den aften ikke rigtigt snakket med Lorenzo, men jeg havde en god snak med ham den aften. 
Vi gik ikke i seng før klokken 1-2, og da vi endelig kom i seng kunne ingen af os sove.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar